duminică, 17 ianuarie 2021 - 15:40

Încă o capitală europeană impune limita de viteză la 30 km/h

Cât timp vor avea imunitate bolnavii de COVID. Cei cu anticorpi pot avea încă virusul și îl pot transmite (Studiu)

Cercetări preliminare făcute de oameni de știință de la Institutul de Sănătate Publică din Anglia arată că reinfectările celor care au trecut deja prin...

Băncile explică de ce s-a creat registrul electronic pentru ANAF

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a spus, răspunzând unei solicitări ZF, că noul registru electronic prin care ANAF colectează date despre conturile companiilor şi...

Vaccinul nu ne scapă de restricții. Masca va mai fi folosită mult timp

Adrian Streinu Cercel a făcut astăzi doza de rapel a vaccinului anti-covid-19 și a explicat cu această ocazie că, în urma testelor făcute asupra...

Restricții noi în Italia, după creșterea numărului de cazuri COVID

Numărul crescut al cazurilor de infectare cu noul coronavirus le-a determinat pe autoritățile din Italia să înăsprească din nou regulile de combatere a pandemiei,...

Capitala Belgiei intră și ea pe lista marilor orașe europene în care viteza auto este limitată la 30 km/h. Astfel, autoritățile belgiene au adus regulilor de circulație din capitala Regatului o modificare foarte importantă în domeniul siguranței rutiere – începând cu 1 ianuarie, șoferii trebuie să circule cu o limită de viteză de 30 km/h.

Specialiștii în siguranță rutieră susțin că măsura luată în toate cele 19 districte din Bruxelles va contribui la reducerea accidentelor și la creșterea siguranței rutiere. Doar câteva drumuri principale vor avea în continuare limita de 50 sau 70 km/h, excepții care sunt prevăzute clar de indicatoarele rutiere, scrie site-ul de specialitate e-sigurantarutiera.ro.

Opiniile locuitorilor au fost împărțite. Unii au spus că este mai bine ca mașinile să circule mai încet, în special pentru siguranța copiilor. De partea cealaltă, un șofer a spus la postul radio-tv RTBF că este de acord cu limitele de viteză în jurul școlilor, dar că este „excesiv” să fie peste tot.

Primarul din Schaerbeek îl contrazice pe șofer. Edilul acestui municipiu, unde s-a impus limita de viteză încă din 2018, a declarat:

„Există încă oameni care nu vor să înțeleagă că siguranța rutieră este o provocare foarte importantă”. „Limitarea va avea ca efect nu numai scăderea numărului de accidente – nu avem niciun accident grav de doi ani aici – și deja câteva districte sunt mai liniștite”, explică primarul Cécile Jodogne.

Controalele poliției au intrat în vigoare în cele 19 municipii ale orașului și urmează să fie montate zeci de camere radar noi.

Șoferii contravenienți vor primi o amendă, dar încălcările repetate ale noilor reguli ar putea duce la confiscarea autovehiculelor.

Măsurile pentru planul „Oraș 30” se vor aplica nu doar mașinilor individuale și vehiculelor motorizate, ci și bicicletelor convenționale și electrice, scuterelor electrice și autobuzelor de transport public.

Limitarea vitezei la 30 km/h este o măsură tot mai frecvent aplicată în marile aglomerări din Europa. Primul oraș european care a introdus-o, la 1 septembrie 1992, a fost Graz, din Austria. Zone semnificative cu limită de 30 km/h sunt prezente în număr mare în Olanda. În Elveția, zonele de 30 km/h au fost permise prin lege din 1989 și au fost stabilite pentru prima dată la Zürich în 1991.

În 2017, majoritatea țărilor din grupul IRTAD (International Road Traffic Safety Data and Analysis Group) au o limită de viteză implicită în zonele urbane de 50 km/h, cu diferite viteze mai mici. De exemplu, în Olanda, 70% din drumurile urbane sunt limitate la 30 km / h.

O rețea de 67 de ONG europene a organizat o Inițiativă cetățenească europeană (ECI) denumită „30kmh – făcând străzile locuibile”, adunând semnături de sprijin pentru o limitarea la30 km/h în Uniunea Europeană. Limitele de viteză de 50 km/h sunt considerate excepții. Autoritățile locale trebuie decid cu privire la aceste excepții.

La München, 80% din cei 2.300 de kilometri ai rețelei de drumuri urbane se află în Zona 30, drumurile rămase fiind limitate la 50 km/h. De asemenea, 85% din străzile din Madrid sunt limitate la 30 km/h. Lyon are o zonă mai largă de 30 km/h, cu o suprafață de 5 km pătrați, care acoperă 87 km de benzi rutiere.

Studenții de la medicină din Cluj, interziși în spitale, fără vaccin COVID

Rectorul Universității de Medicină și Farmacie Cluj (UMF Cluj), Anca Buzoianu, a anunțat că studenții care refuză vaccinul nu vor intra în spitale, pentru a...

Testarea COVID în școli, după redeschiderea din 8 februarie

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a explicat cum se va face testarea COVID-19 în școli, în contexrtul în care autoritățile vor...

Vaccinare în stand-by, în Norvegia, din cauza prea multor decese la persoane vârstnice

Norvegia a înregistrat un total de 29 de decese la persoanele de peste 75 de ani care au primit prima doză de vaccin anti-Covid,...

DNA clasează dosarul Chiliman-Moisescu, după ce i-a reținut în 2015

Direcția Națională Anticorupție (DNA) a clasat dosarul în care fostul primar PNL al Sectorului 1, Andrei Chiliman, era acuzat că ar fi primit comisioane în...

Gafa Guvernului Cîțu, pe banii românilor

Angajatorii din România sunt bulversați de o gafă a Guvernului Cîțu. Executivul a uitat să precizeze în hotărârea prin care a fost mărit salariul...