14 C
București
joi, 18 aprilie 2024 - 15:30
No menu items!

În plină explozie a cazurilor COVID, un inspector școlar este împotriva curentului

spot_img

Inspectorul școlar general Mihai Mureșan, șeful Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud este convins că România ar trebui să ia exemplul Franței sau Angliei, țări care ”au închis tot mai puțin școala”.

”Mai multe studii au arătat că școala nu este principalul factor de răspândire a virusului pentru că în școală se respectă într-o proporție covârșitoare măsurile (sanitare și de distanțare -n.r.)”, a declarat Mihai Mureșan.

”Părerea mea este că trebuie întotdeauna trebuie să facem în așa fel încât ultima instituție care să fie închisă să fie școala. Mă uit la ce se întâmplă în Franța sau în Anglia. Este închis totul cu excepția școlilor care, în continuare, funcționează fără niciun fel de problemă. Mai multe studii au arătat că școala nu este principalul factor de răspândire a virusului pentru că în școală se respectă într-o proporție covârșitoare măsurile. Aceasta a fost motivația pentru care, atunci când Bistrița a intrat în scenariul roșu, am fost și eu de acord cu scenariul galben pentru școli fiindcă informațiile venite de la conducerea Direcției de Sănătate Publică arătau foarte clar că în niciuna dintre școlile din Bistrița nu suntem în situația unei rate de infectare masive care să riște să devină un focar. Nu cred că ar fi fost ceva rău. Statul elevilor acasă înseamnă statul a cel puțin unui părinte acasă, cheltuieli bugetare mai mari, iar calitatea actului didactic nu este nici pe departe cea care se obține în sala de clasă”, a spus Mihai Mureșan, potrivit TimpOnline.ro.

În opinia inspectorului general, ar trebui să fie susținute tezele măcar la clasele terminale.

”Dacă ar fi să decid eu, la clasele terminale aș lăsa aceste lucrări scrise exact în ideea ca elevii să poată beneficia de niște subiecte structurate așa cum vin la examenele naționale, cu atât mai mult cu cât s-ar putea ca acele simulări cu care elevii erau obișnuiți să nu se poate susține și atunci tezele le-ar prinde bine. Este clar că lucrurile trebuie reglementate din punct de vedere tehnic mai întâi. Evident că nu m-am gândit la cum s-ar putea da tezele când școlile funcționează în scenariul roșu. Rămâne să vedem care va fi decizia finală a Ministerului Educației. Părerile sunt împărțite. Vor fi și oameni care vor spune că măcar la clasele terminale, pentru a antrena elevii pentru ceea ce urmează – probele scrise la examenele naționale – să se mențină. Alții optează din start pentru eliminarea lor”, a spus el.

Inspectorul general a mai spus că inclusiv la nivelul Ministerului Educației s-a ajuns la concluzia că, în localitățile unde sunt trei infectați la mia de locuitori, nu este neapărat ca acest lucru să reprezinte un pericol pentru școli, așa încât a lăsat în sarcina autorităților locale această decizie.

La Bistrița, a mai spus Mureșan, dacă inițial s-a mers pe ideea menținerii școlilor deschise, lucrurile s-au schimbat când rata de infectare a trecut de 4 la mia de locuitori.

A.T.