sâmbătă, 5 decembrie 2020 - 20:17

Impactul potențial al scandalului Volkswagen asupra PIB-ului României, mai mic de 0,5 pp

Autoritatea Electorală Permanentă: 14.000 de voturi, 40% din cele prin corespondență, au fost pierdute

Calculele Autorității Electorale Permanente (AEP) arată că, peste 14.000 din cele 35.800 de voturi prin corespondență trimise către românii din străinătate nu au ajuns...

Națiunile Unite: Anul 2021 se transformă într-o catastrofă umanitară

Anul viitor se transformă într-o catastrofă umanitară, iar țările bogate nu trebuie să calce țările sărace într-o „luptă pentru vaccinuri”, afirmă conducerea ONU, într-o...

13 milioane de români, planificați la vaccinarea antiCovid

Preşedintele Comitetului Naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 (CNCAV) Valeriu Gheorghiţă a declarat vineri că, în cadrul vaccinării anti-COVID-19, obiectivul este...

Hotărâre CNSU: Piețe deschise și libertate de circulație în noaptea alegerilor

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a aprobat, vineri, o nouă hotărâre, care vizează, în principal, reluarea activităţii pieţelor agroalimentare organizate în spaţii închise...

Cehia și Ungaria vor fi cele mai afectate economii din Europa Centrală și de Est în urma scandalului falsificării testelor de poluare de către producătorul german Volkswagen, în timp ce impactul asupra Poloniei și României va fi mult mai mic, a transmis analiștii de la Bank of America Corp., citați de Bloomberg.

În cel mai pesimist scenariu, recunoașterea de către Volkswagen a faptului că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un software care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, ar putea anula între 1 și 1,5 puncte procentuale din creșterea economică a Cehiei și Ungariei. Impactul asupra creșterii economice a Poloniei și României va fi mai mic de 0,5 puncte procentuale, potrivit unui raport transmis miercuri clienților.

”Importanța industriei auto precum și legăturile puternice cu producătorii germani pun Europa Centrală și de Est într-o poziție extrem de vulnerabilă la criza Volkswagen. Este posibil ca Cehia și Ungaria să fie cele mai afectate”, au afirmat analiștii de la Bank of America.

Volkswagen produce motoare în Ungaria și deține Skoda Auto AS, cel mai mare constructor auto din Cehia. Două milioane din cele 11 milioane de motoare diesel care includ software-ul au fost produse la uzina Audi din Gyor, în vestul Ungariei.

Procurorul Călin Nistor se pensionează din DNA

Fostul procuror DNA Călin Nistor cere eliberarea din funcţie, prin pensionare, la CSM iar Secţia pentru Procurori a CSM va lua solicitarea în discuţie...

Neolife Medical Center oferă un cadou pacienților oncologici. “Care dintre noi?”, un film motivațional, inspirat din realitate

Un centru medical din Capitală oferă o șansă pacienţilor oncologici de a vedea boala dintr-o altă perspectivă, prezentând un film artistic pe cât de...

S-au publicat modificările ordonanței pentru părinții care stau acasă cu copiii în pandemie

Părinții care stau acasă pentru îngrijirea copiilor care nu merg la școală sau grpdiniță din cauza restricțiilor nu mai primesc zile libere plătite, dacă...

Tir de critici împotriva Comisiei Europene pentru secretizarea contractelor pentru vaccinuri. Ce profituri face industria Farma din pandemie

UE pariază viitorul cetățenilor săi și al economiei europene pe vaccinuri. Dar care sunt termenii acestui pariu și cât de mult vor trebui să...

Profilul „cârtiței” de la „Operațiuni Speciale” Brașov

Surse judiciare creionează pentru STIRIPESURSE profilul ofițerului Emanoil Mirică, care se pare că era șeful Biroului de Operațiuni Speciale, din cadrul Direcției de Operațiuni...