15.5 C
București
joi, 25 aprilie 2024 - 12:19
No menu items!

Haosul de la Guvern. Alba-neagra cu restricțiile anti-COVID

spot_img

După ce marți a uitat să abroge prevederile legate de carantină, deși a decis ca restricțiile anti-COVID să fie complet ridicate pe teritoriul național și a fost nevoie de o ședință urgentă a CNSU pentru asta, miercuri Guvernul a revenit și în privința formularului digital PLF de intrare în România. Deși marți ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, ne asigura că acesta nu mai este în vigoare, miercuri purtătorul de cuvânt al Executivului Dan Cărbunaru a anunțat că acesta va fi în continuare obligatoriu de completat. 

Astfel, marți, într-o conferință de presă susținută la Ministerul Sănătății, de la ora 15.00, ministrul Rafila a precizat în legătură cu obligativitatea certificatului verde și a formularului PLF la intrarea în țară: „La nivelul legislației, care reglementează călătoriile, certificatul PLF de localizare a călătorilor nu va mai fi solicitat. De asemenea, la intrarea în țară nu va mai fi solicitat certificatul electronic COVID”. „(…)Nu va mai fi nevoie de nimic„, a întărit apoi ministrul răspunzând întrebărilor jurnaliștilor. 

Miercuri însă, la finalul ședinței de Guvern, purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru, a precizat legat de formularul PLF: „Până nu va fi abrogată ordonanța care prevede obligativitatea completării PLF, acesta rămâne necesar. Trebuie completat de toți cei intră în România. În acest moment, din câte am fost informat, există demersuri de a renunța la acest document și în România. Până nu se va întâmpla acest lucru, pe toată perioada de valabilitate a ordonanței, rămâne în vigoare. Facem apel la români să continue să proceseze formularele până când documentul va fi abrogat”, a spus Cărbunaru. 

Marți seara, cu doar câteva ore înainte de ridicarea restricțiilor, pentru că autoritățile uitaseră să abroge și prevederile legate de carantină, CNSU s-a reunit de urgență și a aprobat o hotărâre de abrogare a acestei măsuri. 

În plus, ministrul Muncii, Marius Budăi explica marți că ridicarea stării de alertă aduce schimbări şi în domeniul gestionat de ministerul pe care îl conduce, un exemplu fiind faptul că nu se va mai acorda şomaj tehnic (prevăzut de OUG 2/2022), însă rămâne în vigoare „kurzarbeit” (OUG 132/2020) încă trei luni de la ridicarea stării de alertă.

Indemnizațiile pentru cei cu activitatea întreruptă, total sau parțial, ca urmare a măsurilor luate împotriva răspândirii coronavirusului, în baza OUG 2/2022, se acordă se acordă însă până la 31 martie 2022, cât timp ordonanța este în vigoare.

Raluca Dan