joi, 29 octombrie 2020 - 22:52

Guvernul primește sarcini de la BERD pentru Autostrada Zăpezii Comarnic-Brașov DOCUMENT

Franța și Germania au intrat în blocaj pentru o lună. Parlamentul spaniol a aprobat urgența sanitară pentru șase luni

Noile măsuri sunt cele mai dure din primăvară și urmează restricțiilor din Spania și Italia, menite să reducă răspândirea virusului și să ușureze tensiunea...

Lider PNL din Timișoara: Am obosit de Iohannis. Urăsc trădătorii

Fostul consilier personal al ex-primarului Timișoarei, Nicolae Robu, a postat pe Facebook un mesaj acid la adrea partidului și al lui Klaus Iohannis.  Directorul Pieţe...

Mihai Tudose prevestește dezastrul: „După alegeri vor închide tot”

Fostul premier Mihai Tudose susține că liberalii nu vor lua nicio măsură înaintea alegerilor, dar forțează organizarea acestora în 6 decembrie pentru ca apoi...

Îndepărtat de PSD din toate funcțiile, Marian Oprișan a câștigat locul de vicepreședinte al CJ Vrancea

Fostul președinte al Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a fost desemnat, joi, drept vicepreședinte al instituției, cu majoritate de voturi.  După ce a fost îndepărtat...

 Derularea contractului de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, cea mai scumpă autostradă din lume, de peste 80 milioane de euro/km (construirea, operarea și întreținerea pe 30 de ani), ar putea fi blocată. Chiar dacă ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Șova, anunța că la începutul lunii octombrie se va anunța câștigătorul licitației pentru construcția tronsonului de autostradă, între Comarnic și Brașov, finalizarea procedurilor s-ar putea amâna cu încă șase luni din cauza lipsei avizelor de mediu. Oficialii BERD au cerut Guvernului să angajeze o firmă de avocatură internațională pentru implementarea concesiunii autostrăzii Comarnic-Brașov și revizuirea etapelor de finalizare a licitației.

Surse oficiale din cadrul Companiei Naționale de Autostrăzi au dezvăluit pentru Sursa Zilei, sub protecția anonimatului, că unul dintre cei doi ofertanți rămași în cursa pentru câștigarea contractului de concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov a propus un proiect care presupune scurtarea traseului cu aproximativ 3 km, de la 58 km la 55 km. În prezent, CNADNR şi cei doi ofertanți rămași în cursa pentru câştigarea concesiunii negociază pentru proiectul de construcție a 58 km de autostradă între Comarnic și Brașov. Vinci-Aktor au propus schimbarea traseului autostrăzii Comarnic-Brașov. Varianta propusă de Vinci-Aktor este mai scurtă cu 3 km și se modifică traseul. În condițiile unui proiect de  optimizare a traseului, propus de către unul dintre candidații angrenați în dialog, menit să scurteze autostrada cu trei km, Compania Națională de Autostrăzi este obligată să obțină un alt acord de mediu, document esețial în obținerea autorizației de construcție pentru Autostrada Zăpezii. Obținerea acordului de mediu durează minimum șase luni”, ne-au declarat sursele citate. Noua variantă propusă de consorțiul Vinci-Aktor este mai scurtă cu trei km dar este mai scumpă pentru că presupune construcția unor tuneluri la un preț cuprins îmtre 30.000 și 40.000 de eur/metru liniar (numai construcția fără dotări), ne-au mai declarat sursele CNADNR. „Construcția, operarea și întreținerea celor 55 km de autostradă costă aproximativ 4,5 miliarde de euro. Noua variantă propusă de asocierea Vinci-Aktor pentru construcția a 55 km de autostradă, între Comarnic-Brașov, este mai scumpă față de cei 58 km. Asocierea Vinci-Aktor a precizat că operarea și întreținerea celor 55 km de autostradă este mai ieftină față de variantă oficială de 58 km”, ne-au precizat sursele din cadrul CNADNR.

Potrivit acestora, Banca Europenă pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), este interesată de finanțarea lucrărilor de construcție a autostrăzii Comarnic-Brașov.  Potrivit unei scrisori intrate în posesia reporterilor Sursa Zilei, oficialii BERD au cerut Guvernului Ponta să contracteze o firmă de avocatură internațională cu experință bogată în PPP (paerteneriat public-privat) care să asiste Compania Națională de Autostrăzi în procesul de concesiune al tronsonului Comarnic-Brașov. BERD a mai cerut oficialilor CNADNR să revizuiască termenul limită pentru reglementarea aspectelor legate de mediu și să se clarifice alinimanetul viitoarei autostrăzi Comarnic-Brașov.

Alexandru Maghiar

 

Previziune sumbră a lui Alexandru Rafila. La ce număr de infectări va ajunge România

Reprezentantul României la Organizația Mondială a Sănătății, medicul Alexandru Rafila, a făcut, joi, o previziune sumbră pentru țara noastră în cazul epidemiei de coronavirus. Alexandru...

Hunor: Nu știm nimic despre ce face Guvernul cu pandemia. Știm doar ce ne spune președintele

Președintele UDMR, Kelemen Hunor, s-a declarat nemulțumit de lipsa de transparență a autorităților în privința epidemiei de coronavirus. „Noi nu știm ce recomandări există din partea...

Batjocură sau incompetență? Monica Anisie digitalizează educația cu un site fără conținut

O platformă folosită în cadrul programului de digitalizare a sistemului de educație din România a fost lansată fără a conține date și informații complete,...

Fostul președinte al Camerei Deputaților, Bogdan Olteanu, 5 ani de închisoare cu executare

Fostul viceguvernator al BNR, Bogdan Olteanu, a fost condamnat definitiv, joi, la 5 ani de închisoare cu executare, potrivit portalului Curții de Apel București. Bogdan...

Prima țară care pregătește planul de război pentru a lupta cu noul coronavirus

Autoritățile uneia dintre cele mai prospere țări din Europa, lovite grav de pandemia de coronavirus, iau în calcul foarte serios introducerea de măsuri valabile...