15.5 C
București
joi, 25 aprilie 2024 - 13:20
No menu items!

Guvernul anunță noi autostrăzi, deși nu le-a terminat nici pe cele începute

spot_img

Sova Dan_SZ

Deși nu găsește câteva zeci de milioane de euro pentru a finaliza autostrada București-Ploiești, proiect demarat în urmă cu șapte ani, Guvernul anunță noi planuri pentru viitorul rețelei de autostrăzi.

Chiar dacă fostul ministru al transporturilor, Relu Fenechiu, insistă pe proiectul autostrăzii Iași-Târgu Mureș, Guvernul a luat în calcul doar tronsonul Iași-Piatra Neamț. Înainte de a tăia panglica la patru tronsoane de autostradă, în lungime de aproximativ 110 km, Executivul a prezentat un plan de autostrăzi pe care vrea să îl realizeze în următorii ani. Pe lângă tronsoanele de autostradă  aflate în lucru, de la Nădlac la Sibiu și porțiunea de la Sebeș-Turda, în lungime de aproximativ 300 km, Compania Națională de Autostrăzi se pregătește să liciteze și lotul Turda-Târgu Mureș, proiecte finanțate prin POS-T 2007-2013.

Întrebat câți km de autostradă vor fi finalizați în următorii patru ani, premierul Victor Ponta nu a știut ce să răspundă pentru că planul Guvernului USL conține autostrăzi ce nu au nici măcar proiecte și studii de fezabilitate. „Se cheltuiesc zeci de milioane de euro pe proiecte și studii de fezabilitate care expiră în doi ani. Tronsoanele de autostradă București-Alexandria, Târgu Neamț-Roman, Roman-Bacău, Roman-Iași sau Brașov-Sfântu Gheorghe-Bacău nici nu au studii de fezabilitate. Nici pentru autostrada Craiova-Calafat și Pitești-Ramnicu Valcea nu există studii de prefezabilitate”, ne-au declarat surse avizate. Potrivit acestora, finalizarea lucrărilor la tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău-Borș, început în 2004, costă cel puțin 200 milioane de euro. Compania Națională de Autostrăzi trebuie să aloce cel puțin 100 milioane de euro, anul viitor, să putem redeschide șantierul autostrăzii Suplacu de Barcău-Borș”, ne-au explicat sursele citate.

„S-a finalizat licitația pentru autostrada Sebeș-Turda”

Premierul Victor Ponta a precizat că este avansat studiul de fezabilitate Turda-Târgu Mureș.

S-a finalizat licitaţia pentru autostrada Sebeş-Turda (…) Noi tronsoane care pot fi finanţate din fonduri de coeziune (…) Nu putem da banii unde vrem noi, ci doar unde consideră UE că sunt culoare de transport. Aici demarăm autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea, prin Curtea de Argeş, de asemenea autostrada Ungheni-Târgu Neamţ şi jos spre Bacău. Din fondurile de dezvoltare regională pot fi finanţate 1,8 miliarde de euro Sibiu-Braşov şi Braşov-Bacău

Victor Ponta
prim-ministru

  • Plan autostrăzi

Tronsoane finanțate în regim în regim de concesiune sau Parteneriat Public Privat

Pitești-Craiova
Comarnic-Brașov
Ploiești-Comarnic
Suplacu de Barcău-Gilău

Tronsoane finanțate din fonduri de dezvoltare regională 1,8 miliarde de euro

Sibiu-Brașov
Bacău-Brașov

Tronsoane finanțate din fonduri de coeziune

Pitești-Râmnicu Vâlcea
București-Alexandria
Craiova-Calafat
Roman-Bacău
Ungheni-Iași-Neamț

  • Priorități până în 2022

Sibiu-Vâlcea
Târgu Mureș-Brașov
Târgu Mureș-Piatra Neamț
Buzău-Focșani-Bacău

VEZI AICI CUM ARATĂ PLANUL AUTOSTRĂZILOR

Alexandru Maghiar