Grupul Renault cere condiții de ”competitivitate” pentru a produce în România pe termen lung. Cum se traduce asta

carlos_ghosn

Carlos Ghosn, director general al Alianţei Renault-Nissan, a afirmat că dezvoltarea producției automobilelor Dacia în Maroc și în Federația Rusă nu va afecta în perioada următoare producția de la Pitești, însă ”o creştere viitoare a activităţii acestor unităţi va depinde, în mare măsură, de evoluţia competitivităţii şi productivităţii acestora”, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale.

Ghosn s-a întâlnit vineri, la București, cu președintele Traian Băsescu și cu premierul Victor Ponta.

Condițiile de competitivitate se referă în principal la costul redus al forței de muncă (salarii mici), la eficiența lucrătorilor, la nivelul de taxare și la condițiile de piață. Astfel, România va trebui să concureze, pe termen lung cu Maroc și Rusia la aceste capitole, pentru a rămâne un producător relevant pentru Grupul Renault.

Carlos Ghosn a prezentat planurile de dezvoltare ale companiei pentru anii următori, ”care vizează menținerea activității uzinei Dacia de la Pitești, cel puțin la nivelul actual”. În acest an, uzina de la Pitești urmează să înregistreze o producţie-record de 343.000 de autovehicule.

În întâlnirea de la Guvern, Ghosn și Ponta au discutat despre consolidarea competitivității în cazul unităților din România ale grupului, în ansamblul industriei auto globale, și despre posibilitatea accesării de fonduri europene, pentru ridicarea potențialului tehnologic al producției auto.

Săptămâna aceasta, Renault a inaugurat o linie de producție a modelului Dacia Sandero la uzina din Maroc, în urma unei investiții de 400 milioane de euro.

Vlad Bârleanu

NICIUN COMENTARIU