miercuri, 3 iunie 2020 - 5:38

Grupul Renault cere condiții de ”competitivitate” pentru a produce în România pe termen lung. Cum se traduce asta

Gordon Brown îl atacă dur pe Trump și cere reacția rapidă a liderilor mondiali

Gordon Brown, fost premier al Marii Britanii, avertizează cu privire la „repetarea anilor 30” în prognoza mondială sumbră pentru perioada de după pandemie, din...

Orban îi atacă dur pe opozanții vaccinării: Sunt plătiți să spună absurdități și aberații

Premierul Ludovic Orban a declarat, marți, că este un susținător al vaccinării, iar cei care se opun spun numai ”absurdități” și „aberații” fiind finanțați...

Ministrul Economiei: Dacă scad infectările, din 15 iunie deschidem mall-urile, fără cinematografe şi locuri de joacă

Guvernul va deschide mall-urile începând din data de 15 iunie, în cazul în care până la această dată numărul persoanelor infectate va scădea, a...

Suceava și alte 11 județe, niciun caz nou de infecție în 24 de ore

În 12 judeţe, printre care se numără şi Suceava, bilanţul noilor cazuri nu a mai crescut comparativ cu ziua precedentă. Potrivit Grupului de Comunicare...

carlos_ghosn

Carlos Ghosn, director general al Alianţei Renault-Nissan, a afirmat că dezvoltarea producției automobilelor Dacia în Maroc și în Federația Rusă nu va afecta în perioada următoare producția de la Pitești, însă ”o creştere viitoare a activităţii acestor unităţi va depinde, în mare măsură, de evoluţia competitivităţii şi productivităţii acestora”, potrivit unui comunicat al Administrației Prezidențiale.

Ghosn s-a întâlnit vineri, la București, cu președintele Traian Băsescu și cu premierul Victor Ponta.

Condițiile de competitivitate se referă în principal la costul redus al forței de muncă (salarii mici), la eficiența lucrătorilor, la nivelul de taxare și la condițiile de piață. Astfel, România va trebui să concureze, pe termen lung cu Maroc și Rusia la aceste capitole, pentru a rămâne un producător relevant pentru Grupul Renault.

Carlos Ghosn a prezentat planurile de dezvoltare ale companiei pentru anii următori, ”care vizează menținerea activității uzinei Dacia de la Pitești, cel puțin la nivelul actual”. În acest an, uzina de la Pitești urmează să înregistreze o producţie-record de 343.000 de autovehicule.

În întâlnirea de la Guvern, Ghosn și Ponta au discutat despre consolidarea competitivității în cazul unităților din România ale grupului, în ansamblul industriei auto globale, și despre posibilitatea accesării de fonduri europene, pentru ridicarea potențialului tehnologic al producției auto.

Săptămâna aceasta, Renault a inaugurat o linie de producție a modelului Dacia Sandero la uzina din Maroc, în urma unei investiții de 400 milioane de euro.

Vlad Bârleanu

Cât de diferit e litoralul după pandemie. Fotoreportaj de la malul mării (Presă)

Redeschiderea teraselor și a plajelor a coincis cu Ziua Copilului, zi liberă legală pentru angajații la stat, astfel că stațiunea Mamaia, faleza Cazinoului, Portul...

Sălile de fitness ar putea fi redeschise din 15 iunie. Care sunt condițiile

Ministrul Tineretului şi Sportului, Ionuţ Stroe, speră ca începând cu 15 iunie măsurile restrictive cauzate de epidemia de coronavirus să se relaxeze şi sălile...

Japonia a aprobat un nou test PCR, pe bază de salivă

Guvernul Japoniei a aprobat marţi utilizarea unui nou tip de teste PCR, pe baza mostrelor de salivă prelevate de la pacienţi, cu care speră...

Secretar de stat în Ministerul Sănătății: Am trecut de vârful pandemiei, suntem pe curba descendentă

Horațiu Moldovan, secretar de stat în Ministerul Sănătății, a declarat la Digi24 că cifrele oficiale privind evoluția pandemiei în România arată că am trecut...

Rusia și China, implicate, prin propagandă, în protestele violente din SUA (Politico)

Rusia și China inundă social media cu conținut care vizează tulburările și violența în curs de desfășurare în Statele Unite, potrivit unei analize a...