marți, 20 octombrie 2020 - 18:01

GfK: Românii depăşesc britanicii, belgienii şi ruşii la cumpărarea de smartphone-uri de pe internet

De ce s-a opărit PNL pe Streinu și Rafila?

Sorin Roșca Stănescu În fiecare zi, PNL oftează. Iar reprezentanții de frunte ai acestui partid le bat obrazul unor specialiști de marcă. Alexandru Rafila și...

Numărul școlilor în scenariul roșu a crescut vertiginos după organizarea alegerilor locale

Numărul școlilor intrate în scenariul roșu, în România, a crescut vertiginos chiar după organizarea alegerilor locale, fiind cu mult mai mare decât înaintea scrutinului. Ministerul...

Care este sloganul cu care PNL merge la alegerile parlamentare. Doar doi miniștri nu sunt pe liste

Sloganul sub care liberalii candidează la alegerile parlamentare este "Dezvoltăm România". Ludovic Orban a declarat, marţi, că alegerile parlamentare din 6 decembrie sunt decisive pentru...

Ministerul Muncii va completa legea pentru situația închiderii școlilor

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunțat că Guvernul va completa cadrul legal în situația închiderii școlilor. "Asa cum stiti, pun in practica ordonanta de urgenta...

Opiniile culese de pe rețelele sociale au încă un efect redus în decizia de achiziție

smartphone

Românii îi depășesc pe britanici belgieni și pe ruşi la achiziția de smartphone-uri de pe internet, potrivit unui studiu GfK realizat pe cele patru pieţe, care mai ia în calcul procesul de informare online și durata procesului de cumpărare.

Puţin peste jumătate (55%) dintre românii care caută informaţii pe internet despre un smartphone fac achiziţia online, vizitând în medie 8 site-uri, pentru care alocă în parte 7,8 minute.

Aceştia sunt urmaţi de britanici, care cumpără online produsul în proporţie de 42,5%, după ce au vizitat 9 site-uri, cu un timp alocat de 7,7 minute fiecăruia. Belgienii analizează informaţii de pe circa 21 de site-uri, unde petrec 2,5 minute pe fiecare, dar sub o treime (32%) achiziţionează în final online. Doar 19% din ruși optează pentru această metodă. Ei caută date, în medie, pe 7 site-uri, cu 3,4 minute dedicate fiecăruia.

”În general, cumpărătorii din Marea Britanie şi România au un comportament similar, petrecând mai mult timp pe mai puţine site-uri. În contrast, belgienii iau în considerare mult mai multe site-uri în căutările lor decât cumpărătorii din celelalte trei pieţe, pentru că sunt interesaţi să găsească cel mai bun preţ, în timp ce pentru ruşi procesul de informare online este mai puţin intens şi variat”

GfK

Pe de altă parte, românii au cel mai mic procent de căutare a informaţiilor online în vederea achiziţiei de telefoane inteligente, de doar 77%, comparativ cu 86% în cazul britanicilor, 92% la belgieni şi 95% la ruşi.

Cei care vor să-şi cumpere un smartphone se informează în general online, însă cumpără din magazine pentru că simt nevoia să atingă produsul, să-l testeze, să verifice informaţiile găsite pe site-uri, dar şi din cauza neîncrederii în plăţile electronice şi pentru a evita costul şi timpul de livrare.

Timpul dedicat pentru informarea online variază de la 24 de minute în cazul ruşilor, la 52 minute pentru belgieni, 63 minute pentru români şi 70 de minute pentru britanici, cautările fiind extinse pe durata a mai multor zile. Achiziţia efectivă este făcută cel mai rapid de români (în 15 zile) şi durează cel mai mult la britanici, care alocă 41 de zile până la cumpărarea produsului.

Cumpărătorii iau cel mai mult în considerare informaţiile de pe site-urile producătorilor şi opetatorilor de telefonie, dar şi de pe cele de comparare a preţurilor, punând accent mai redus pe opiniile exprimate pe reţelele de socializare cu privire la modelele respective de smartphone-uri, excepţie făcând cumpărătorii de iPhone.

Reţelele de socializare au încă un rol redus în influenţarea procesului de cumpărare a unui produs, deşi înregistrează un trend ascendent, cel mai mare procent de utilizare a acestora revenind belgienilor, cu 22%, iar cel mai mic ruşilor, cu 6%. Românii au utilizat social media pentru a-și forma decizia în proporţie de 8%, iar britanicii de 14%.

 S.Z.

De ce este ilegală instituirea obligativității de a purta masca în spații deschise

Hotărârea Comitetului Municipal pentru Situații de urgență București prin care se institutie obligativitatea purtării măștii și în spații publice deschise, precum și hotărârile similare...

Peste 500 de blocuri, dintre care 17 instituții, din Capitală au rămas fără apă caldă din cauza avariilor

Un număr total de 504 imobile din sectoarele 2, 3, 4 şi 6 nu au apă caldă, din cauza avariilor la reţeaua de termoficare,...

Un medic epidemiolog arată care este „Călcâiul lui Ahile” în lupta anti-Covid

Un medic specialist epidemiolog trece în revistă principalele motive care constituie un „călcâi al lui Ahile” în prevenirea și combaterea răspândirii coronavirusului. Mâncatul împreună, fără...

China „comunistă” are, în pandemie, mai mulți miliardari decât SUA

Niciodată nu a fost creată atâta bogăţie în China ca în 2020, în pofida unei pandemii care a devastat economia mondială, arată un clasament...

Loturi importante de autostradă, date în folosință în acest an

Şoferii ar putea circula până la finalul anului pe încă 58 de kilometri de autostradă în România, arata rapoartele din teren ale constructorilor, potrivit...