11.1 C
București
marți, 23 aprilie 2024 - 18:51
No menu items!

Formularul PLF declanșează un adevărat haos. Zeci de amenzi pentru piloți și șoferii de TIR care au curse zilnice

spot_img

Direcțiile de sănătate publică din România au emis amenzi pe bandă rulantă pentru piloți, marinari, șoferii de TIR-uri pentru lipsa formularului de localizare PLF. Sunt zeci de amenzi contestate acum în instanță.

Introducerea formularului dă mari bătăi de cap nu numai călătorilor care au intrat recent în țară și care susțin că au completat documentul și s-au trezit că trebuie să plătească o amendă pentru lipsa documentului, dar și personalului navigant de pe avioanele Tarom și șoferilor de camion care fac curse externe.

Zeci de piloți și însoțitori de zbor au aflat că trebuie să plătească amenzi de 3.000 de lei pe motiv că nu au completat formularul de intrare în țară deși, în cazul curselor scurte, ei nici nu coboară din avion, relatează Europa Liberă.

Situația este similară în cazul șoferilor de autocamioane care au intrat în țară după data de 15 decembrie 2021. Amenzile pentru necompletarea formularului în cazul lor au fost de 2.000 de lei.

Ce presupune formularul PLF

Formularul obligatoriu de completat în contextul pandemiei de COVID conține codul numeric personal al persoanei, țara din care a plecat spre România, data plecării, punctul de trecere a frontierei prin care se face intrarea în țară, adresa la care va locui în România, numărul de telefon unde poate fi contactat și modul de călătorie, adică autovehicul, avion, autocar, vapor sau pietonal.

Ordonanța de urgență 129 din 15 decembrie 2021 nu prevede excepții, fiecare cetățean care intră în țară trebuie să completeze acest formular în termen de 24 de ore de la trecerea punctului de frontieră.

Aceasta înseamnă că personalul de pe avioanele Tarom care nu completează formularul pentru pasageri poate fi amendat ori de câte ori intră în țară.

„Multor colegi le-au venit amenzi prin poștă pentru că nu au completat PLF-urile de intrare în țară. Și nu știe nimeni, cum să procedăm, ce sa completăm, ce scriem în ele. Avem și câte două curse pe zi, Budapesta și Chișinău, de exemplu. Ce scriem acolo? E un haos. De la Poliția de Frontieră ni s-a spus că nu se ia în considerare PLF-ul completat cu România ca țara din care se pleacă. Apare căsuța roșie în sistem, roșu fiind sinonim cu amenda obligatorie. Culmea e ca noi nu coborâm din avion, nu trecem de punctul de verificare a pașapoartelor, deci practic, nu părăsim țara”, a declarat pentru Europa Liberă o stewardesă de la Tarom.

Zeci de amenzi au fost trimise deja pe adresele însoțitorilor și piloților companiei naționale, iar Ordonanța de urgență care reglementează acestă situație nu a fost modificată, deși au trecut 40 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial.

„Nu s-a rezolvat nimic, încă așteptăm de la clasa politică să ia măsuri. Avem între 20 și 30 de amenzi primite. Le-am contestat în instanță. Unele au ajuns acasă la angajații noștri târziu, lăsate pe la vecini. Pe 6 ianuarie au început să ajungă primele dintre ele. Autoritățile ne-au asigurat că vor modifica ordonanța. Am așteptat promisiunile lor cu riscul de a ieși din termenul în care puteau fi contestate. În instanța nu s-au stabilit încă termenele de judecată”, a declarat Alexandru Niculescu, liderul de sindicat al Tarom.

În 21 ianuarie, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, declara că „există discuţii” în Guvern referitoare la exceptarea de la completarea formularului digital PLF a celor care lucrează în transporturi.

Mai recent, în 27 ianuarie, secretarul de stat în Ministerul Sănătății Andrei Baciu minimaliza problema spunând că erorile pot fi corectate cu siguranță printr-o simplă solicitare la DSP.

USR a depus un proiect de lege prin care cere anularea acestor amenzi.

                                                                                                                 Adina Silav