3 C
București
marți, 26 octombrie 2021 - 7:41

FITBALL. Exerciţii cu mingea de fitness. VIDEO

spot_img

fitball

Folosită încă din anii `50 de către medicii fizioterapeuţi pentru recuperare, fitball–ul a „intrat” în sălile de fitness în SUA începând cu anii `90 , astfel că în prezent este un element nelipsit din sălile de sport.

De ce fitball? Pentru că instabilitatea unei astfel de mingi îţi forţează corpul să folosească mai mulţi muşchi pentru menţinerea echilibrului. De obicei, cu mingea de fitness se lucrează în special muşchii abdomenului şi ai spatelui. De asemeni, ea te ajută să-ţi dezvolţi echilibrul, coordonarea şi flexibilitatea.

Antrenamentul cu fitball-ul poate fi executat şi acasă. Este importanta achiziţionarea unei mingii de calitate şi la dimensiunea impusă de înălţimea corpului.  Aceasta trebuie să fie făcută dintr-un material foarte bun, uniform, dens, să suporte o sarcină de cel puţin 150 kg. Dimensiunea mingii variază  în funcţie de înălţimea persoanei care o foloseşte, stfel ca atunci când ea stă pe minge să formeze un unghi de 90 de grade intre şold, coapsa şi picior inferior, gamba. Această poziţie este importanta iar dacă unghiul este perfect se obţine o poziţie corectă a corpului. Dimensiunile recomandate sunt următoarele:

Pentru înălţimea corpului de 150 cm diametrul mingii trebuie să fie de 45 cm.

Pentru înălţimea corpului de 160 cm diametrul mingii trebuie să fie de 55 cm.

Pentru înălţimea corpului de 160-170 cm diametrul mingii trebuie să fie de 65 cm.

Pentru înălţimea corpului de 170-180 cm diametrul mingii trebuie să fie de 75 cm.

Este recomandat, când se foloseşte mingea de gimnastică, să te asiguri că aceasta nu aluneca pe podea, să porţi încălţăminte sportivă pentru a nu aluneca.

În clipul de mai jos este prezentat un set de exerciţii pentru muşchii abdominali şi fesieri.

Până data viitoare nu uitaţi să fiţi  always fit and ready for fitness!

Lucian Mera