EY: Business-urile din agroturism ar trebui să lucreze cu rezervări online, Facebook și PayPal

Tendinţele din turism în 2015 au în prim-plan adaptările pentru Generația Y

ecoturism

România ar putea fi o piață turistică atractivă pentru turiștii străini din Generația Y (născuți între 1980 și 2000), care pot fi caracterizați prin activități online, sensibili la costuri și cerințe diferite față de generațiile anterioare, potrivit unei analize publicate de compania de consultanță EY.

”Turiștii din generaţia milennialls și cei care au adoptat comportamentul acestora nu caută experienţele sau hotelurile preferate de părinţii lor, ci sunt foarte atenți la costurile pe care și le asumă. Totodată, sunt mult mai concentrați pe experienţele trăite, fie că e vorba de o călătorie de agrement sau de business. România poate fi din această perspectivă o destinaţie atractivă pentru turiştii care caută experienţe autentice, în mijlocul unor comunităţi tradiţionale. Pentru aceşti turişti, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotrivă, o atracţie, ei căutând destinaţii izolate de cotidianul aglomerărilor urbane. Aceşti turişti însă sunt şi cei mai conectați la surse de informare digitale. De aceea, un aspect-cheie în valorificarea noii cereri care se conturează îl va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din România de a avea o prezență puternică online. Astfel, o familie de localnici dintr-un sat de la munte care oferă vacanţe la ţară ce includ meniuri preparate în casă, plimbări cu căruţa şi dormit în fân ar fi util să ştie cum să-şi administreze şi aplicaţia online de rezervări, pagina de Facebook şi contul de PayPal.”

Elena Badea, director Marketing EY România

Studiul ”EY: Global hospitality insights: Top thoughts for 2015” arată că preferinţele de călătorie şi cererile de cazare din partea celor care preferă hotelurile evoluează, pe măsură ce turismul creşte în majoritatea pieţelor din întreaga lume.

În 2015, generaţia millennials (sau Generația Y) va continua să aibă o influenţă semnificativă asupra modului în care industria hotelieră își va dezvolta oferta şi asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clienţii lor. Pentru a răspunde acestor cerințe în schimbare, hotelierii caută să vină cu oferte alternative inovatoare care să le completeze pe cele tradiţionale, se arată în studiul citat.

La nivel global, industria de turism şi călătorii asigură astăzi 266 de milioane de locuri de muncă şi contribuie cu 9,5% la PIB-ul global. În România, turismul a avut în 2013 o contribuție totală de 33,1 miliarde lei (9,9 miliarde de dolari), reprezentând 5,1% din PIB. Pentru 2014, rata de creștere a fost estimată la 5,4%, iar până în 2024, rata medie anticipată este de 3,8% anual.

NICIUN COMENTARIU