EY: 54% din români nu au încredere în băncile care nu au sucursale fizice

Mai mult de jumătate din consumatorii din România nu au încredere în organizațiile financiare care nu au niciun fel de sucursale fizice, iar pentru peste trei sferturi este important să poată vorbi direct cu un reprezentant al unei bănci 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanță EY.

La nivel global, 32% dintre consumatori consideră că produsele şi serviciile financiare seamănă între ele, indiferent cine este furnizorul lor. În România, 40% dintre respondenți declară acest lucru.

Principalele concluzii pentru România ale EY Global Consumer Banking Survey:

  • 54% dintre respondenți spun că nu au încredere în organizațiile financiare care nu au niciun fel de sucursale fizice.
  • 77% declară că este important pentru ei să poată vorbi direct cu un reprezentant al unei bănci 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, chiar dacă această comunicare se realizează prin intermediul telefonului.
  • 32% apreciază mai mult calitatea interacțiunii cu banca decât numărul mare de unități teritoriale.
  • 50% menționează că o experiență bancară mai bună reprezintă principalul motiv al deciziei de a schimba furnizorul principal de servicii financiare.
  • Consumatorii români se declară interesați de ofertele exclusiv online, din partea noilor actori de piață care intră în concurență cu băncile tradiționale, în proporție de 44%, mai mult decât în cazul consumatorilor germani (39%) și italieni (38%).

V.B.

NICIUN COMENTARIU