Exerciții pentru piept / VIDEO

Câteva sfaturi care te pot ajuta să obții rezultatele dorite în dezvoltarea mușchilor pectorali

pectorali_sport

Mușchii pectorali reprezintă o grupă care se dezvoltă foarte lent. Din punct de vedere anatomic acest lucru se  explică prin faptul că celulele musculare din zona aceasta sunt mai puțin numeroase decât cele din alte părți ale corpului, astfel că pieptul rămâne în urmă.

Iată câteva sfaturi care te pot ajuta să obții rezultatele dorite:

  • Trebuie să controlezi foarte bine mișcarea pe care o faci și să nu te chinui cu greutăți foarte mari.
  • Lucrează cu greutatea potrivită, în așa fel încât să creezi acea conexiune mușchi-creier. E important ca în timpul mișcării să controlezi totul: bara trebuie ușor lăsată în jos până îți atinge pieptul și trebuie să o ridici în egală măsură, fără să smucești și să ai grijă să lași mâinile cât mai jos!
  • Încearcă folosirea tehnicii de preepuizare. Cu alte cuvinte, inversează mișcările în antrenament. Execută un exercițiu de izolare (fluturări cu gantere, 3-5 serii) la începutul antrenamentului și continuă cu împins. În felul acesta, preobosești mușchii pectorali, iar greutatea mică folosită îi va face să lucreze la o capacitate mai mare. Cum se explică aceasta? Un mușchi neobosit lucrează, să zicem, la 30% din capacitatea sa cu greutățile respective, dar când este epuizat, lucrează la o capacitate de 60%.

De reținut că fluturările sunt un exercițiu foarte util pentru piept, deoarece contribuie la formarea  mușchiului fără să primească ajutor din altă parte.

În clipul de mai jos, este exemplificat un exercițiu de fluturări ceva mai complex, în care mușchii pectorali sunt foarte solicitați.

Până data viitoare nu uitați să fiți always fit and ready for fitness!

Lucian Mera

NICIUN COMENTARIU