marți, 20 octombrie 2020 - 9:45

Ernst&Young: Companiile din România nu profită îndeajuns de mediul online pe dispozitivele mobile

La Iași, nu mai există locuri la ATI. Spitalul lui Tătaru nu poate fi utilizat

Toate paturile de Terapie Intensivă din municipiul Iaşi care tratează bolnavi de Covid-19 sunt ocupate, şefii sistemului sanitar ieşean căutând soluţii pentru internarea cazurilor...

Managerul Spitalului Timișoara îndemna românii să aleagă politic, acum se teme că medicii vor alege pacienții

Managerul Spitalului "Victor Babeș" din Timișoara, Cristian Oancea, cel care îndemna românii să meargă la vot, susține că, în actualele condiții, medicii vor ajunge...

Restricțiile în Capitală, modificate radical de Comitetul pentru Situații de Urgență

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență emite o a doua hotărâre, în cursul aceleiași seri, modificând-o pe prima în mod substanțial. Creșele și after...

Iohannis: Autoritățile au și greșit, dar nu e haos

Președintele Klaus Iohannis a admis, luni seara, în cadrul unei conferințe de presă, că autoritățile centrale au luat măsuri bune, dar au făcut și...

 Ernst&Young: Companiile din România nu profită îndeajuns de mediul online pe dispozitivele mobile

Mediul online oferit de smartphone-uri și tablete oferă un potențial impresionant, însă mult prea puține companii din România se promovează prin campanii de publicitate adaptate, potrivit unei analize publicate de compania de consultanță Ernst&Young.

Acest tip de promovare este relevant, în contextul în care 60% dintre europenii sub 35 de ani au un smartphone, iar România are, după Ucraina, consumul cel mai mare de internet (de 18,6 ore/săptămâna) din întreaga Europă, conform studiului MediaScope Europe şi IAB Europe, realizat în iunie 2013.

”O asemenea apropiere de consumator posibilă datorită tehnologiilor mobile înseamnă oportunităţi până acum neîntâlnite şi cu potenţial uriaş pentru engagement-ul consumatorilor şi accesul brandurilor la consumatorul final. (…) Interacţiunea oferită de toate aceste dispozitive mobile este din ce în ce mai relevantă, mai bogată şi încurajează reclama contextuală. În acelaşi timp, faptul că aceste dispozitive pot indica tot timpul locaţia în care te afli înseamnă de asemenea un potenţial extraordinar, prea puţin explorat de către agenţiile de publicitate, deşi oferă un tip de relaţie care nu a fost niciodată până acum atât de directă între mediul online şi cel offline”, se arată în analiza citată.

Mai nou, pe lângă telefoanele de tip smart şi tablete, au început să câştige cotă de piaţă aşa numitele phablets, dispozitive ”hibrid” cu ecrane între 5 și 8 inci. Acestea sunt mai mari decât smartphone-urile, deci mai potrivite pentru browsing, și mai mici decât tabletele, deci mai mobile.

La nivel mondial, companiile mari de FMCG, de exemplu, acordă doar 10% din bugetele lor de promovare spaţiului “mobil” .

Elena Badea, director de marketing al EY România, a afirmat că, foarte curând, proporţiile se vor schimba, pe măsură ce agenţiile de publicitate vor înţelege mai bine faptul că evoluţia comportamentului consumatorului este foarte rapidă, iar abordările tradiţionale în privinţa reclamelor nu mai funcţionează într-un mediu touch-screen şi bazat pe identificarea locaţiei.

”Descoperirea de noi modalităţi şi formate pentru reclamă va fi crucială. E suficient să spunem că, în acest moment, aproape jumătate dintre cei care utilizează aplicaţii dau click pe reclamele mobile din greşeală. Advertiser-ii români ar putea juca şi ei un rol în acest context foarte deschis inovaţiei, bineînţeles susţinuţi de branduri educate, care înţeleg oportunitatea uriaşă oferită de mediul mobil”, spune Elena Badea.

Vlad Bârleanu

foto: bloomberg.com

Noile restricții pentru București intră în vigoare în această noapte. Care sunt acestea

Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului București s-a întrunit luni în şedinţă, pentru a constata rata de incidenţă a cazurilor de COVID-19 din...

Stare de asediu în capitala Europei. Belgia a pierdut controlul asupra pandemiei

Belgia introduce de luni, ora 23.59, starea de asediu, care cuprinde inclusiv o interdicție de deplasare pe timpul nopții. Belgia pierde controlul asupra celui...

Eurostat: România a înregistrat în august cea mai mare creștere din UE în construcții

Lucrările de construcţii în România au înregistrat o creştere de 12,4%, în luna august 2020 comparativ cu aceeaşi lună din anul anterior, acesta fiind...

De marți, masca va fi obligatorie în București, în toate spațiile

Premierul Ludovic Orban a anunțat duminică seară că masca va deveni obligatorie în toate spațiile publice deschise și închise din București, după ședința de...

Orban despre candidatul penal al PNL de la Olt: Nu încalcă criteriile de integritate ale partidului

Premierul Ludovic Orban a venit cu precizări privind o parte din candidații PNL la alegerile parlamentare care au probleme cu legea, putând fi considerați...