joi, 3 decembrie 2020 - 16:36

Echipa de campanie a Monicăi Macovei: Logo-ul nu este copiat, este o ”suprapunere de idei, fără intenție”

Germania și Huawei: câtă încredere și cât control?

Vlad Drăghicescu (corespondență specială) Strategia germană privind rolul concernului tehnologic chinez Huawei în dezvoltarea infrastructurii 5G, pare să se apropie de forma finală. Ministrul federal de...

Duel de mahala între Ponta și Cioloș. VIDEO

Cei doi candidați la alegerile parlamentare Victor Ponta și Dacian Cioloș, lideri ai partidelor Pro România și USR-PLUS, foști premieri ai României, au avut...

OMS ia în calcul „certificarea electronică” a vaccinării

Organizația Mondială a Sănătății nu recomandă statelor să elibereze „pașapoarte de imunitate” pentru cei care și-au revenit din COVID-19, dar investighează perspectivele utilizării certificatelor...

Judecătorul Bogdan Mateescu, noul șef al CSM

Judecătorul Bogdan Mateescu a fost ales în funcția de președinte al Consiliului Superior al Magistraturii, iar procurorul Florin Deac în funcția de vicepreședinte. Judecătorul Bogdan...

Argumentul celor care lucrează pentru fostul ministru al Justiției este multitudinea de soluții similare care circulă pe piață

logouri

Staff-ul candidatei Monica Macovei a transmis, marți, că includerea semnului de exclamare într-o literă pentru crearea unui simbol electoral este ”un loc comun”, ”o suprapunere de idei, fără intenție”, astfel încât acuzațiile de furt intelectual nu ar fi valide.

Luni, un antreprenor român a atras atenția că logo-ul campaniei Monicăi Macovei este similar cu acela pe care l-a folosit pentru un business.

Într-o postare pe Facebook, echipa de campanie a făcut câteva precizări pe această temă:

  • Ideea includerii semnului de exclamare în ”M” a venit de la echipa de creație, compusă integral din voluntari.
  • M! sau N! sau K! sau I! sunt folosite în multe ocazii, ceea ce ne-a dus la concluzia că acest principiu este un loc comun, un principiu folosit in extenso în crearea de identități. Și, deci, nu e susceptibil (ca idee în sine) de a fi proprietatea exclusivă a cuiva.
  • Îi asigurăm pe toți cei ce se întreabă ”Este sau nu M!-ul copiat?” că nu este. După cum am arătat, el există în multe alte identități, atât în afara României, cât și în România. Este o suprapunere de idei, fără intenție. Cei care lucrează în graphic design și creație cunosc bine acest lucru.

Pentru a-și susține poziția, echipa de campanie a dat o serie de exemple de stilizări asemănătoare:

logo4logo3logo1logo2

 V.B.

Iohannis le-a întors spatele magistraților, după ce a ținut un discurs politic la ședința CSM

Preşedintele Klaus Iohannis a folosit, joi, aula Facultății de Drept pe post de tribună politică, fără a rata momentul de discursuri de campanie electorală,...

SUA schimbă regulile carantinei: Persoanele expuse la Covid, asimptomatice și cu test negativ, stau șapte zile izolate

Persoanele care ar fi putut avea expunere la coronavirus, dar care sunt asimptomatice, pot rămâne în carantină timp de șapte zile, în loc de...

Intermediarii uriașei afaceri Microsoft cu statul român au scăpat de procesul penal. Spălarea de bani s-a prescris

Curtea de Apel Bucureşti a decis definitiv, miercuri, încetarea procesului penal împotriva omului de afaceri Claudiu Florică şi a fostului jucător de tenis Dinu...

Enigma dispariției totemului din deșertul Utah a fost elucidată: patru bărbați l-au demontat și l-au cărat cu o roabă (VIDEO)

Circumstanţele în care un misterios obelisc metalic a apărut în deşertul Utah nu sunt deocamdată clare, însă recenta sa dispariţie pare să fi fost...

ONU recunoaște oficial proprietățile medicinale ale canabisului. OMS va studia efectele terapeutice, dar și controversele dependenței

ONU a recunoscut, miercuri, proprietățile medicinale ale canabisului într-un vot la Viena al Comisiei pentru stupefiante, organul executiv pentru politica de droguri a Națiunilor...