sâmbătă, 31 octombrie 2020 - 10:34

Eșalonarea la plată a timbrului de mediu, ilegală. Ce trebuie să facă cei cu decizii de plată

Cutremur puternic de 6,6 grade Richter, resimțit în Turcia și Grecia. Clădiri întregi s-au dărâmat

Un cutremur puternic, de 6,6 pe scala Richter, a avut loc vineri în largul Insulei Samos, la Marea Egee, şi a fost resimţit până...

Sondaj IMAS: Creștere semnificativă pentru USR-PLUS, scădere pentru PNL. Și PSD este în urcare

Alianța USR Plus înregistrează o creștere de 3 puncte procentuale în sondajul realizat de IMAS la comanda Europa FM în octombrie. 20,4% ar fi scorul Alianței...

Cristoiu: Patriarhul Daniel – o nouă victimă a tandemului SRI-CNSAS

Jurnalistul Ion Cristoiu avertizează, pe cristoiublog.ro, că personalităţile incomode pentru regimul Iohannis sunt pedepsite cu ajutorul CNSAS, o nouă armă politică, folosită făţiş, cu...

Efect de bumerang. Mesajul lui Iohannis la 5 ani de Colectiv a stârnit furia fanilor pe Facebook

Pagina de Facebook a președintelui Klaus Iohannis a fost luată cu asalt de urmăritori după ce a fost postat un mesaj pentru comemorarea victimelor...

taxa-auto

Eșalonarea la plată prevăzută de OUG 8/2014 vizează doar taxa de poluare, nu și timbrul de mediu, transmit reprezentanții casei de avocatură Coltuc. Potrivit acestora, încercarea Guvernului de a eșalona la plată și sumele aferente timbrului de mediu este ilegală, iar cei care au obținut decizii irevocabile în altă perioadă decât intervalul ianuarie 2012 – 15 martie 2013 trebuie să primească toți banii odată.

”Oamenii deja au început să fie mințiți că nu vor primi toți banii odată, indiferent de denumirea taxei. Or, timbrul de mediu se recuperează integral, pentru că OUG 8/2014 se aplică doar taxei din 2012, denumită taxa de poluare”, a declarat avocatul Marius Coltuc.

Actul normativ prevede că plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești – având ca obiect restituirea taxei de poluare pentru autovehicule și a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dobânzile calculate până la data plății integrale și cheltuielile de judecată, precum și alte sume stabilite de instanțele judecătorești, devenite executorii până la 31 decembrie 2015 – se va realiza pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata în fiecare an a 20% din valoarea acestora.

Potrivit avocatului Marius Coltuc, legea nu pomenește nimic despre timbrul de mediu pentru perioada 2012 – 15 martie 2013. ”Cu alte cuvinte, dacă aveți decizia de calcul emisă în perioada 2012 – 15 martie 2013, suma se eșalonează indiferent când ai obținut hotărârea irevocabilă. Dacă aveți decizia emisă în altă perioadă decât cea menționată, atunci trebuie să primiți suma integral”, precizează avocatul.

Potrivit acestuia, cei care vor să-și primească banii înapoi trebuie să ia în calcul trei lucruri. În primul rând, să depună dosarul de restituire și să insiste în a primi un răspuns în scris. Apoi, avocatul spune că statul poate fi executat prin executor judecătoresc. Nu în ultimul rând, se poate depune acțiune pe baza legii contenciosului administrativ și se pot cere daune cominatorii pentru fiecare zi de întârziere.

”Sfatul meu e să cereți 5.000 de lei pe zi. Am contestat deja eşalonarea restituirii taxei auto pe o perioadă de 5 ani. Această decizie este ilegală pentru că nu aplică decizia din luna februarie a CJUE. România riscă o amendă de aproximativ 20 milioane de euro pentru aceste încălcări repetate ale legislaţiei europene”, mai spune avocatul.

Taxa auto instituită de Guvernul României în ianuarie 2012 contravine Articolului 110 al Tratatului de Funcţionare al Uniunii Europene, a stabilit Curtea de Justiţie a UE, la întrebările preliminare a două instanţe româneşti.

Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă de Guvern în luna aprilie 2008, fiind calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte. În ianuarie 2012 a intrat în vigoare o nouă taxă auto, înlocuind OUG nr. 50/2008 cu Legea nr.9/2012, care avea ca scop să facă taxa pe poluare conformă cu Articolul 110 din TFUE.

De la 15 martie 2013, Guvernul a înlocuit taxa auto cu timbrul de mediu, iar noua formulă de calcul a condus la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro, pe principiul că maşinile vechi au o durată scurtă de funcţionare şi, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Timbrul de mediu se plăteşte o singură dată la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere a titlului de proprietate, atât în cazul maşinilor noi, cât şi al celor second hand, pentru care nu a fost plătită fosta taxă auto.

C.C.

Cifrele pandemiei. Măsurile anti-Covid au făcut mai multe victime decât virusul

Concentrarea resurselor financiare și medicale aproape exclusiv pentru combaterea pandemiei de Coronavirus, dar și panica indusă de retorica guvernamentală și de mass-media care a...

Ce ar putea fi de fapt COVID? Scenariu sumbru al medicilor, după ce un ieșean s-a infectat de trei ori

Un ieșean s-a infectat cu Covid-19 a treia oară, iar medicii încep să ia în calcul un scenariu care dă fiori: noul coronavirus ar...

Parisul, paralizat de mii de parizieni care au ieșit din oraș cu mașinile, de frica lockdown. VIDEO

Capitala Franței a fost paralizată joi noaptea de sute de mașini cu care parizienii au ieșit din oraș pentru a nu fi prinși de...

Franța și Germania au intrat în blocaj pentru o lună. Parlamentul spaniol a aprobat urgența sanitară pentru șase luni

Noile măsuri sunt cele mai dure din primăvară și urmează restricțiilor din Spania și Italia, menite să reducă răspândirea virusului și să ușureze tensiunea...

Lider PNL din Timișoara: Am obosit de Iohannis. Urăsc trădătorii

Fostul consilier personal al ex-primarului Timișoarei, Nicolae Robu, a postat pe Facebook un mesaj acid la adrea partidului și al lui Klaus Iohannis.  Directorul Pieţe...