vineri, 4 decembrie 2020 - 3:40

Dunlop lansează la Geneva anvelopa cu microcip încorporat. Vezi ce informații transmite

Cercetătorii redau vederea pierdută la șoareci, printr-o intervenție genetică de reîntinerire a celulelor

Își amintesc celulele vechi și deteriorate cum era să fii tânăr? O echipă de cercetători de la Harvard afirmă că a reprogramat neuronii în...

Iohannis îndeamnă românii să meargă la urne indicându-le să voteze PNL

Președintele Klaus Iohannis încalcă din nou prevederile constituționale și se situează în afara poziției de arbitru pe scena politică, făcând campanie și îndemnând electoratul...

Sinucidere la ATI: un pacient cu covid și-a luat viața, spânzurându-se

Un bărbat infectat cu Covid 19 s-a spânzurat într-un salon ATI al Spitalului Județean din Galați, cazul fiind investigat de poliție pentru infracțiunea de...

Germania și Huawei: câtă încredere și cât control?

Vlad Drăghicescu (corespondență specială) Strategia germană privind rolul concernului tehnologic chinez Huawei în dezvoltarea infrastructurii 5G, pare să se apropie de forma finală. Ministrul federal de...

dunlop

Producătorul de anvelope Dunlop a anunțat vineri că a lansat la Salonul Auto de la Geneva o nouă anvelopă concept, pe baza tehnologiei ”chip-in-tire”. Prin intermediul unui microcip încorporat în anvelopă, se transmit către computerul de bord al mașinii informații necesare pentru creșterea stabilității și a performanței la virare și frânare.

”Acest sistem este construit pe tehnologia unui microcip fară baterie, atașat în partea interioară a anvelopei. Sistemul transmite informații despre presiunea din anvelopă, despre temperatură, precum și detalii de identificare a anvelopei, computerului de bord al vehiculului. Utilizând aceste informații, sistemul computerizat central al mașinii poate rafina în mod automat algoritmii de control lateral și longitudinal ai vehiculului, pentru a livra o performanță la condus îmbunătățită”, potrivit unui comunicat al companiei.

Informațiile primite contribuie și la reducerea distanței de frânare atunci când ABS-ul nu mai face față.

Cu această nouă tehnologie, cip-ul este incorporat în anvelopă, și nu montat pe jantă. Astfel, microcipul nu este expus deteriorării, în timpul montării anvelopei, comparativ cu sistemele care sunt atașate anvelopei pe valvă.

Compania Goodyear Dunlop a montat noul sistem pe anvelopele sale SportMaxx RT  și este acum în faza de testare pentru implementarea sa pe piață.

V.B.

Duel de mahala între Ponta și Cioloș. VIDEO

Cei doi candidați la alegerile parlamentare Victor Ponta și Dacian Cioloș, lideri ai partidelor Pro România și USR-PLUS, foști premieri ai României, au avut...

OMS ia în calcul „certificarea electronică” a vaccinării

Organizația Mondială a Sănătății nu recomandă statelor să elibereze „pașapoarte de imunitate” pentru cei care și-au revenit din COVID-19, dar investighează perspectivele utilizării certificatelor...

Judecătorul Bogdan Mateescu, noul șef al CSM

Judecătorul Bogdan Mateescu a fost ales în funcția de președinte al Consiliului Superior al Magistraturii, iar procurorul Florin Deac în funcția de vicepreședinte. Judecătorul Bogdan...

Iohannis le-a întors spatele magistraților, după ce a ținut un discurs politic la ședința CSM

Preşedintele Klaus Iohannis a folosit, joi, aula Facultății de Drept pe post de tribună politică, fără a rata momentul de discursuri de campanie electorală,...

SUA schimbă regulile carantinei: Persoanele expuse la Covid, asimptomatice și cu test negativ, stau șapte zile izolate

Persoanele care ar fi putut avea expunere la coronavirus, dar care sunt asimptomatice, pot rămâne în carantină timp de șapte zile, în loc de...