joi, 9 iulie 2020 - 11:35

Delir ”neoliberal” al lui Bostan: Educația gratuită este o ”reminiscenţă comunistă”. Părinții ar trebui să plătească

Cum au recunoscut oficialii americani erorile testelor pentru Covid-19

Centrele americane pentru controlul și prevenirea bolilor, recunosc că desfășurarea defectuoasă a testelor SARS-CoV-2 în acest an reflectă erorile anterioare în dezvoltarea unui test...

Președintele sârb renunță la restricții după un val de proteste violente

Președintele sârb, Aleksandar Vucic, a declarat miercuri că ar putea fi evitată impunerea unei etape de carantină pentru combaterea reizbucnirii coronavirusului, după ce protestele...

Tăriceanu: Sper la o dezbatere serioasă pe legea carantinării, nu la un „aranjament subteran”

Președintele ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, susține că proiectul de lege privind carantinarea și izolarea persoanelor și bunurilor are o mulțime de probleme și trebuie...

Primarul din Giurgiu: M-am lepădat de tandemul toxic Bădălău-Mina. Candidez din partea Pro România

Primarul din Giugiu, Nicolae Barbu, a transmis o scrisoare către cetățeni prin care îi anunță că s-a ”lepădat” de PSD și de Niculae Bădălău....

Marius Bostan, ministrul Comunicațiilor, a afirmat marți că educația gratuită este o ”o reminiscenţă a celor 50 de ani de comunism”, iar nemulțumirile profesorilor cu privire la salarizare sunt o ”imbecilitate”, întrucât au varianta să își schimbe locul de muncă.

Declarații Bostan:

”Profesorii au salarii mici. (…) Unii profesori pur şi simplu îşi bat joc de meseria lor şi spun că au salarii mici. Domnule, mergi acasă, dă-ţi demisia. Dar nu să îţi baţi joc de viitorul copilului. Justificarea că am salariu mic e o imbecilitate. Am salariu mic? Îmi dau demisia, mă apuc de altă muncă, dacă nu îmi place meseria asta. Vorbele mele poate sunt brutale. Dacă fiecare părinte ar plăti 100 de lei pe lună… Nu mult, ceva simbolic, dar să simtă că nu e gratis”.

”Mentalitatea comunistă a fost aşa: să primesc gratis educaţie. Atunci nu cer în partea cealaltă la ghişeu calitate. Să primesc gratis curent, de exemplu. Nu m-ar deranja foarte mult că s-ar opri curentul la ora 12:00. După părerea mea, orice serviciu trebuie plătit într-o formă sau alta. Pentru foarte mulţi părinţi dacă ar simţi că în fiecare lună dau ceva, o sumă, ar conştientiza că nimic nu e gratis. La noi, în mentalul colectiv, a intrat prea adânc gratuitatea. Atunci nimeni nu mai înţelege cum funcţionează statul de fapt. Ar trebui făcute seminarii despre funcţionarea statului. Atunci nu ar mai veni cu cereri care sunt de neîmplinit sau de nerezolvat. Spunem tot timpul: să se dea. Nu avem, în partea cealaltă, de unde. Părerea mea este că e o reminiscenţă a celor 50 de ani de comunism”.

”Ar trebui legată cumva munca de performanţă. Eu nu sunt de acord cu sistemul de salarizare existent în acest moment. Bugetul nostru nu ţine. (…) O mărire de salarii în zona asta de Educaţie nu ar provoca decât pagube pe următorii 2-3-5 ani, dar pagube pe care nu le mai poţi recupera”.

Conținutul și contextul afirmațiilor lui Bostan sunt cel puțin nepotrivite, din următoarele considerente:

  • Declarațiile sunt foarte agresive, cu o tentă neoliberală și în opoziție cu politicile inclusive promovate de adepții teoriei ”societății deschise”, care a marcat traseul multor tehnocrați din acest guvern.
  • Bostan nu ia în considerare Constituția, care prevede educație gratuită și șanse egale. În statele UE, educația este gratuită.
  • Bostan ignoră faptul că, în general, părinții plătesc sume informale pentru ”fondul clasei”, ”fondul de reparații”, cadouri, achiziții de cărți și produse pe care le promovează unii profesori în mod abuziv.
  • Bostan ignoră că aceiași părinți plătesc bani prin impozite, care ar trebui să asigure funcționarea sistemului de educație.
  • Bostan se revendică politic din PNȚ-ul anilor ’90, ignorând tradiția interbelică a acestui partid, care a avut ca scop modernizarea lumii rurale prin alfabetizare și educație.
  • Bostan confundă mentalitatea asistențială a unor largi pături ale populației, care reprezintă o problemă reală în România, cu nevoia de investiții reale eficiente în educație.
  • Bostan nu înțelege că investițiile în educație nu pot fi privite exclusiv din punct de vedere al contabilității bugetare imediate, pentru că asigură, pe termen mediu, un avantaj competitiv, necuantificabil imediat.
  • Bostan încearcă antagonizarea a două categorii – părinți/profesori, în loc să propună soluții concrete pentru eficientizarea sistemului educațional cu aceste resurse bugetare limitate.

T.S.

Ce calcule fac cercetătorii altor state pentru a afla adevărata rată a infectărilor

Zeci de grupuri de cercetare din întreaga lume au început să analizeze apele uzate ca o modalitate de a estima cu mai mare precizie...

Vot final. Alegerile locale, pe 27 septembrie

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, proiectul UDMR privind stabilirea datei alegerilor locale din acest an în 27 septembrie. S-au înregistrat 253 voturi pentru, 2 contra...

Dan Barna: Strategia anti-pandemie a Guvernului nu funcționează

Strategia anti-pandemie nu funcționează pentru că la nivelul Guvernului există o lipsă de direcție în privința combaterii pandemiei, a declarat, miercuri, liderul USR, Dan...

Ponta: ProRomânia susține impozitarea progresivă, așa cum se aplică în Franța și Germania

Preşedintele ProRomania, fostul premier Victor Ponta,  anunţă pe pagina sa de Facebook că partidul pe care îl conduce susţine introducerea impozitării progresive. Ponta precizează că...

Britanic de origine irakiană fabrica, în Timiș, arme la imprimantă 3D

Polițiștii Direcției Arme, Explozibili și Substanțe Periculoase din cadrul IGPR împreună cu cei de la Serviciul Arme Timiș, însoțiți de trupele speciale au descins...