duminică, 6 decembrie 2020 - 4:18

Delir ”neoliberal” al lui Bostan: Educația gratuită este o ”reminiscenţă comunistă”. Părinții ar trebui să plătească

50% dintre spaniolii care au murit de covid aveau glicemia crescută, chiar dacă nu erau diabetici

Cercetătorii spanioli au descoperit că pacienții Covid care au ajuns  în spital cu niveluri de zahăr din sânge peste nivelul normal au șanse mai...

65.454 de alegători din Diaspora au votat până la ora 00.00

Un număr de 65.454 de alegători din străinătate au votat până la ora 00.00, potrivit datelor furnizate de către AEP. Acestora li se adaugă...

Diagnosticat cu Covid-19, președintele AEP votează din izolare, cu urna mobilă

Preşedintele AEP Constantin-Florin Mituleţu-Buică, aflat în izolare după ce a fost confirmat cu COVID-19, a solicitat urna specială pentru a vota la alegerile parlamentare...

Scandalul voturilor prin corespondență: Poșta Română dă vina pe serviciile poștale străine

Aproape jumătate dintre voturile prin corespondență au fost returnate Autorității Electorale Permanente, până joi, 3 decembrie, ora 23:59, data limită de primire a voturilor...

Marius Bostan, ministrul Comunicațiilor, a afirmat marți că educația gratuită este o ”o reminiscenţă a celor 50 de ani de comunism”, iar nemulțumirile profesorilor cu privire la salarizare sunt o ”imbecilitate”, întrucât au varianta să își schimbe locul de muncă.

Declarații Bostan:

”Profesorii au salarii mici. (…) Unii profesori pur şi simplu îşi bat joc de meseria lor şi spun că au salarii mici. Domnule, mergi acasă, dă-ţi demisia. Dar nu să îţi baţi joc de viitorul copilului. Justificarea că am salariu mic e o imbecilitate. Am salariu mic? Îmi dau demisia, mă apuc de altă muncă, dacă nu îmi place meseria asta. Vorbele mele poate sunt brutale. Dacă fiecare părinte ar plăti 100 de lei pe lună… Nu mult, ceva simbolic, dar să simtă că nu e gratis”.

”Mentalitatea comunistă a fost aşa: să primesc gratis educaţie. Atunci nu cer în partea cealaltă la ghişeu calitate. Să primesc gratis curent, de exemplu. Nu m-ar deranja foarte mult că s-ar opri curentul la ora 12:00. După părerea mea, orice serviciu trebuie plătit într-o formă sau alta. Pentru foarte mulţi părinţi dacă ar simţi că în fiecare lună dau ceva, o sumă, ar conştientiza că nimic nu e gratis. La noi, în mentalul colectiv, a intrat prea adânc gratuitatea. Atunci nimeni nu mai înţelege cum funcţionează statul de fapt. Ar trebui făcute seminarii despre funcţionarea statului. Atunci nu ar mai veni cu cereri care sunt de neîmplinit sau de nerezolvat. Spunem tot timpul: să se dea. Nu avem, în partea cealaltă, de unde. Părerea mea este că e o reminiscenţă a celor 50 de ani de comunism”.

”Ar trebui legată cumva munca de performanţă. Eu nu sunt de acord cu sistemul de salarizare existent în acest moment. Bugetul nostru nu ţine. (…) O mărire de salarii în zona asta de Educaţie nu ar provoca decât pagube pe următorii 2-3-5 ani, dar pagube pe care nu le mai poţi recupera”.

Conținutul și contextul afirmațiilor lui Bostan sunt cel puțin nepotrivite, din următoarele considerente:

  • Declarațiile sunt foarte agresive, cu o tentă neoliberală și în opoziție cu politicile inclusive promovate de adepții teoriei ”societății deschise”, care a marcat traseul multor tehnocrați din acest guvern.
  • Bostan nu ia în considerare Constituția, care prevede educație gratuită și șanse egale. În statele UE, educația este gratuită.
  • Bostan ignoră faptul că, în general, părinții plătesc sume informale pentru ”fondul clasei”, ”fondul de reparații”, cadouri, achiziții de cărți și produse pe care le promovează unii profesori în mod abuziv.
  • Bostan ignoră că aceiași părinți plătesc bani prin impozite, care ar trebui să asigure funcționarea sistemului de educație.
  • Bostan se revendică politic din PNȚ-ul anilor ’90, ignorând tradiția interbelică a acestui partid, care a avut ca scop modernizarea lumii rurale prin alfabetizare și educație.
  • Bostan confundă mentalitatea asistențială a unor largi pături ale populației, care reprezintă o problemă reală în România, cu nevoia de investiții reale eficiente în educație.
  • Bostan nu înțelege că investițiile în educație nu pot fi privite exclusiv din punct de vedere al contabilității bugetare imediate, pentru că asigură, pe termen mediu, un avantaj competitiv, necuantificabil imediat.
  • Bostan încearcă antagonizarea a două categorii – părinți/profesori, în loc să propună soluții concrete pentru eficientizarea sistemului educațional cu aceste resurse bugetare limitate.

T.S.

Autoritatea Electorală Permanentă: 14.000 de voturi, 40% din cele prin corespondență, au fost pierdute

Calculele Autorității Electorale Permanente (AEP) arată că, peste 14.000 din cele 35.800 de voturi prin corespondență trimise către românii din străinătate nu au ajuns...

Națiunile Unite: Anul 2021 se transformă într-o catastrofă umanitară

Anul viitor se transformă într-o catastrofă umanitară, iar țările bogate nu trebuie să calce țările sărace într-o „luptă pentru vaccinuri”, afirmă conducerea ONU, într-o...

13 milioane de români, planificați la vaccinarea antiCovid

Preşedintele Comitetului Naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 (CNCAV) Valeriu Gheorghiţă a declarat vineri că, în cadrul vaccinării anti-COVID-19, obiectivul este...

Hotărâre CNSU: Piețe deschise și libertate de circulație în noaptea alegerilor

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a aprobat, vineri, o nouă hotărâre, care vizează, în principal, reluarea activităţii pieţelor agroalimentare organizate în spaţii închise...

Procurorul Călin Nistor se pensionează din DNA

Fostul procuror DNA Călin Nistor cere eliberarea din funcţie, prin pensionare, la CSM iar Secţia pentru Procurori a CSM va lua solicitarea în discuţie...