luni, 6 iulie 2020 - 8:33

Decizie istorică. Cum pot cere despăgubiri pasagerii avioanelor care au întârzieri

Ion Sterian, Transgaz: Gazoductul Ungheni-Chișinău – proiect de investiții strategic pentru Transgaz, prima multinațională românească din energie

Directorul General al SNTGN Transgaz SA, Ion Sterian, împreună cu Petrică Lucian Rusu, Secretar de Stat în cadrul Secretariatului General al Guvernului României, care...

Urmele virusului COVID descoperite în China încă din 2013

O anchetă efectuată de publicația britanică The Times arată că cercetătorii chinezi ar fi descoperit urmele unui virus asemănător cu cel care provoacă Covid-19...

La 1.000 de noi infectări pe zi, premierul Israelului se consultă pentru noi restricții cu președintele Knesset-ului și al Comisiei Constituționale

Premierul israelian Benjamin Netanyahu a avertizat că ar putea fi necesare măsuri mai extinse pentru a încetini răspândirea coronavirusului în Israel, deoarece numărul de...

Violeta Alexandru, amenințată cu moartea de un pensionar. Bătrânul a fost amendat

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a fost agresată verbal, duminică, de un pensionar, în timpul unei conferințe de presă ținută în aer liber. Bătrânul cerea...

Curtea de Justiție a Uniunii Europene a dat o decizie care obligă toate companiile aeriene la plata unor despăgubiri în cazul unor întârzieri, chiar dacă acestea sunt provocate de unele defecțiuni tehnice.

Singura excepție o fac operatorii aerieni care dovedesc că anularea cursei s-a datorat unor “împrejurări extraordinare care nu ar fi putut fi evitate chiar dacă fuseseră luate toate măsurile rezonabile”.

De asemenea, subliniază Curtea, actele de sabotaj sau de terorism, care afectează securitatea zborului chiar și în cazul unor vicii ascunse de fabricație, pot scuti companiile de plata despăgubirilor.

Cazul dezbătut de CJUE a fost în speța unui zbor KLM care a întârziat 29 de ore din cauza unor defecțiuni tehnice.

KLM s-a apărat spunând că întârzierea a fost cauzată de împrejurări excepţionale, şi anume o combinaţie de defecţiuni: două componente erau defecte, şi anume pompa de carburant şi unitatea hidromecanică. Aceste componente, care nu erau disponibile, ar fi trebuit să fie expediate prin avion de la Amsterdam pentru a fi montate ulterior la avionul în cauză.

Sofia Marinescu

Cum a tradus greșit Ministerul Sănătății o procedură OMS privind testarea COVID-19 și acum se spală pe mâini

Probele prelevate pentru testarea COVID-19 în România ar fi putut fi compromise din cauza unei traduceri a specialiștilor din Ministerul Sănătății, afirmă șefa Laboratorului...

ANM anunță ploi torențiale, după inundațiile care au blocat mai multe drumuri

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, duminică, o nouă informare meteorologică de ploi torenţiale şi vijelii valabilă în cea mai mare parte a ţării...

Un nou studiu OMS arată eșecul tratamentelor împotriva COVID-19

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a anunţat, sâmbătă, că întrerupe testele clinice cu hidroxiclorochină împreună cu combinaţia Lopinavir-Ritonavir pentru pacienţii COVID-19 spitalizaţi, după ce...

Președintele CSM, aluzie la comportamentul premierului, de Ziua Justiției: Este datoria noastră să protejăm cetățenii de orice formă de arbitrariu!

„Este datoria noastră să protejăm fiecare cetăţean împotriva oricărei forme de arbitrariu. Acest deziderat îl putem atinge numai conlucrând spre găsirea echilibrului social necesar...

Cum s-a golit, într-o oră, centrul de carantină Techirghiol: Strigau la balcoane „eliberare”! Au plâns, de fericire, la plecare

Au chemat avocați, au sunat la 112 și Direcția de Sănătate Publică și au cerut să vină poliția să-i eliberereze, așa descriu angajații centrului...