vineri, 30 octombrie 2020 - 1:28

De ce s-a prăbuşit avionul Boeing 777 în San Francisco, în iulie 2013

Franța și Germania au intrat în blocaj pentru o lună. Parlamentul spaniol a aprobat urgența sanitară pentru șase luni

Noile măsuri sunt cele mai dure din primăvară și urmează restricțiilor din Spania și Italia, menite să reducă răspândirea virusului și să ușureze tensiunea...

Lider PNL din Timișoara: Am obosit de Iohannis. Urăsc trădătorii

Fostul consilier personal al ex-primarului Timișoarei, Nicolae Robu, a postat pe Facebook un mesaj acid la adrea partidului și al lui Klaus Iohannis.  Directorul Pieţe...

Mihai Tudose prevestește dezastrul: „După alegeri vor închide tot”

Fostul premier Mihai Tudose susține că liberalii nu vor lua nicio măsură înaintea alegerilor, dar forțează organizarea acestora în 6 decembrie pentru ca apoi...

Îndepărtat de PSD din toate funcțiile, Marian Oprișan a câștigat locul de vicepreședinte al CJ Vrancea

Fostul președinte al Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a fost desemnat, joi, drept vicepreședinte al instituției, cu majoritate de voturi.  După ce a fost îndepărtat...

Pe 6 iulie, zborul 214 al companiei Asiana Airlines s-a prăbuşit pe aeroportul de la San Francisco după ce coada avionului s-a lovit de un dig

 Asiana_Airlines_Plane_Crash

Agenţia americană pentru Securitatea Transporturilor (NTSB) a precizat marţi că Boeingul 777 aparţinând companiei Asiana s-a prăbuşit în iulie la San Francisco din cauza unei “gestionări necorespunzătoare” în carlingă şi a unui sistem automatizat neînţeles de către piloţi, ipoteză contestată de Boeing, informează AFP.

NTSB a citat, într-o audiere în Congres, mai multe elemente care au contribuit la această gestionare necorespunzătoare, între care o formare necorespunzătoare a piloţilor sau dificultatea de a stabiliza avionul în timpul aterizării.

Piloţii avionului Boeing de tip 777 aparţinând companiei sud-coreene depindeau prea mult de sistemele automatizate pe care nu le înţelegeau, a apreciat preşedintele interimar al NTSB Christopher Hart.

“Boeingul 777 este unul dintre cele mai sofisticate şi automatizate avioane aflate în serviciu”, a afirmat acesta, adăugând că, “cu cât sistemul automatizat este mai complicat, cu atât mai mare este provocarea în a te asigura că piloţii îl înţeleg în mod corect”.

“În acest caz, membrii echipajului au contat prea mult pe sistemele automatizate pe care nu le înţelegeau în totalitate. Iar astfel au făcut avionul să zboare prea încet, iar acesta a lovit un dig de la capătul pistei de aterizare”, a explicat Hart.

Sistemele automatizate, explicate lacunar

Într-un comunicat, Asiana s-a declarat de acord cu faptul că este vorba despre “factori multipli” aşa cum susţine NTSB explicând accidentul. Compania a relevat de asemenea “complexitatea utilizării pilotului automat şi sistemului de accelerare automat”, despre care NTSB afirmă că “sunt explicate în mod lacunar în manualele furnizate de către Boeing”.

Însă Boeing a afirmat într-un comunicat că “nu este de acord cu declaraţia NTSB potrivit căreia sistemul de zbor automatizat a contribuit la accident”. “Această concluzie nu se bazează pe dovezi”, subliniază grupul, insistând asupra bilanţului “extraordinar” al lui 777 în domeniul securităţii.

Şeful anchetatorilor, Bill English, a declarat că Asiana a insistat ca “automatizarea să fie utilizată la maximum” de către piloţii săi, inclusiv utilizarea pilotului automat atunci când avionul zboară la mică altitudine (330 de metri).

Însă “competenţele unui pilot se degradează atunci când nu sunt utilizate în practică”, a relevat English.

Pilotul Boeingului implicat în accident, Lee Kang-Kuk, efectua primul zbor operaţional la bordul unui Beoing de tip 777 şi zbura cu un instructor în postul de copilot, care era la rândul său formator pentru prima dată.

Alt membru NTSB, Robert Sumwalt, un fost pilot, a pus la îndoială faptul că accidentul a fost provocat de competenţa piloţilor. “Pilotul se aştepta ca avionul să facă pentru el un lucru pe care acesta nu-l face”, iar “acest lucru este mai răspândit decât am crede”.

Pe 6 iulie, zborul 214 al companiei Asiana Airlines, venind de la Seul, s-a prăbuşit pe aeroportul de la San Francisco după ce coada avionului s-a lovit de un dig care desparte pista de aterizare de un curs de apă.

Avionul avea la bord 307 persoane. Accidentul s-a soldat cu 200 de răniţi şi trei morţi, inclusiv o adolescentă chineză care a supravieţuit prăbuşirii, dar care a fost zdrobită de un vehicul al pompierilor în timpul operaţiunii de salvare.

C.A.

Previziune sumbră a lui Alexandru Rafila. La ce număr de infectări va ajunge România

Reprezentantul României la Organizația Mondială a Sănătății, medicul Alexandru Rafila, a făcut, joi, o previziune sumbră pentru țara noastră în cazul epidemiei de coronavirus. Alexandru...

Hunor: Nu știm nimic despre ce face Guvernul cu pandemia. Știm doar ce ne spune președintele

Președintele UDMR, Kelemen Hunor, s-a declarat nemulțumit de lipsa de transparență a autorităților în privința epidemiei de coronavirus. „Noi nu știm ce recomandări există din partea...

Batjocură sau incompetență? Monica Anisie digitalizează educația cu un site fără conținut

O platformă folosită în cadrul programului de digitalizare a sistemului de educație din România a fost lansată fără a conține date și informații complete,...

Fostul președinte al Camerei Deputaților, Bogdan Olteanu, 5 ani de închisoare cu executare

Fostul viceguvernator al BNR, Bogdan Olteanu, a fost condamnat definitiv, joi, la 5 ani de închisoare cu executare, potrivit portalului Curții de Apel București. Bogdan...

Prima țară care pregătește planul de război pentru a lupta cu noul coronavirus

Autoritățile uneia dintre cele mai prospere țări din Europa, lovite grav de pandemia de coronavirus, iau în calcul foarte serios introducerea de măsuri valabile...