De ce mâncăm mai mult decât ne trebuie?

mancare 

De multe ori mâncăm mai mult decât avem nevoie. Există câteva cauze care ne determină să mâncăm prea mult. Iată câteva dintre acestea:

Dietele severe

Acesta este cu siguranță cel mai grav lucru pe care il poti face, adică să renunți la a mânca pentru o anumită perioadă. Atunci când nu mâncăm, iar stomacul nostru nu mai are ce digera, elimina o substanță numita grelină, în prezența căreia, creierul transmite nevoia de a mânca. Astfel, pentru ca stomacul să revină la normal, noi simțim nevoia de a mânca cât mai multe alimente bogate în calorii, ceea ce conduce la momentul exploziei, cel în care “devorezi frigiderul”.

Dimensiunea porțiilor

Respectă dimensiunea porțiilor. Nu mânca mai mult decât ai nevoie. Când simți că nu îți mai este foame, ridică-te de la masă.

Nu îti place cum arăti

Cu cât ne displace mai mult felul în care arătăm, cu atât vom avea tendința să mâncăm mai mult decât e cazul, rezultatul fiind acela de a ne afunda mai tare în această stare.

Nu reziști tentațiilor

Reclamele, vitrinele sau produsele frumos ambalate te fac să uiți de tot și te repezi să cumperi cât mai repede alimentul care îți face cu ochiul, fără să te gândești la consecințe.

Obiceiurile alimentare

Mănânci mult seara, nu ai ore fixe de masă, ingredientele meniurilor tale nu sunt sănătoase, sari micul dejun.

Stres în exces

Când ești stresată,crește nivelul cortizolului, hormonul stresului și scade nivelul insulinei. Acest fapt declanșează reacțiile organismului față de pericolul perceput și te determină să mănânci mai mult pentru a alimenta aceste reacții.

Nevoia de afecțiune

Când te simți singură și tânjești după afecțiunea cuiva, ai tendința de a te refugia în mâncarea care asigură un confort psihic de moment – cea cu multe calorii.

Plictiseală, supărare, nervozitate, deprimare

Nu ai nimic de făcut, nici chef de ceva în mod special, așa că te așezi în fața televizorului sau în fața calculatorului și devorezi o pungă de chipsuri fără să respiri, ca apoi să-ți dai seama că de fapt nici nu îți era foame, ci doar te plictiseai.

De asemenea, când ești furioasă, stai cât mai departe de tot ce înseamnă mâncare, pentru că altfel riști să devorezi tot din calea ta. Anumite alimente au capacitatea de a te face să te simți mai bine, din această cauză mâncatul se poate transforma într-o modalitate de scăpa de sentimentele negative, pe termen scurt.

C.A.

NICIUN COMENTARIU