20.9 C
București
joi, 28 martie 2024 - 17:27
No menu items!

De ce e HAOS în fiecare zi în traficul din București

spot_img

 

Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare BERD cere explicații Primăriei Capitalei pentru banii investiți în sistemul de Management Inteligent al Traficului, care nu mai funcționează.

Sistemul de 21 de milioane de euro ar fi trebuit să fluidizeze traficul din București – semafoarele să fie corelate, intersecțiile să fie degajate imediat, iar angajații Centrului să monitorizeze toate punctele negre ale circulației din București. Conform stirileprotv.ro, BERD, care a suportat mare parte din sumă, a cerut Primăriei Capitalei să spună de ce nu a mai reînnoit contractele de mentenanță, și de ce nu mai funcționează sistemul.

Aceasta ar fi una din explicațiile haosului care domnește în traficul bucuretean, care s-a întors cu 10-15 ani în urmă, spun specialiștii.

Dacă sunt probleme și nu funcționeaza și se dovedește că e din vina beneficiarului, există căi prin care să ne luăm banii înapoi, 17 milioane de euro.

Mario Patrone, director general BERD

Rapoartele oficiale arată că în București, din cauza aglomerației și traficului intens, consumul de benzină și motorină a crescut cu 40%, Bucureștiul fiind pe locul 8 în lume în materie de aglomerație. Conform acelorași date, în Capitală circulă, zilnic, 400.000 de mașini, inclusiv cele care doar tranzitează Bucureștiul.

Angajații Centrului de monitorizare, care se uită la ecranele negre de mai bine de 6 luni, spun că sistemul s-a defectat în momentul în care niște muncitori care făceau o lucrare între Piața Victoriei și Piața Sudului au tăiat cablurile. Nu s-a putut face nicio reparație deoarece nu există contracte de mentenanță, pe care trebuia să le încheie Primăria Capitalei. Explicația oferită de reprezentanții instituției au fost legate de „constrângerile financiare din buget”.

Sistemul inteligent de monitorizare a traficului a fost instalat în perioada 2007-2009, dar a funcționat cu pauze până în 2014-2015. Echipamentele sunt montate în 240 de intersecții, cu camere de luat vederi, transmițătoare legate la semafor și senzori în asfalt.

A. Maghiar