vineri, 30 octombrie 2020 - 14:57

De ce e HAOS în fiecare zi în traficul din București

Sondaj IMAS: Creștere semnificativă pentru USR-PLUS, scădere pentru PNL. Și PSD este în urcare

Alianța USR Plus înregistrează o creștere de 3 puncte procentuale în sondajul realizat de IMAS la comanda Europa FM în octombrie. 20,4% ar fi scorul Alianței...

Cristoiu: Patriarhul Daniel – o nouă victimă a tandemului SRI-CNSAS

Jurnalistul Ion Cristoiu avertizează, pe cristoiublog.ro, că personalităţile incomode pentru regimul Iohannis sunt pedepsite cu ajutorul CNSAS, o nouă armă politică, folosită făţiş, cu...

Efect de bumerang. Mesajul lui Iohannis la 5 ani de Colectiv a stârnit furia fanilor pe Facebook

Pagina de Facebook a președintelui Klaus Iohannis a fost luată cu asalt de urmăritori după ce a fost postat un mesaj pentru comemorarea victimelor...

Cifrele pandemiei. Măsurile anti-Covid au făcut mai multe victime decât virusul

Concentrarea resurselor financiare și medicale aproape exclusiv pentru combaterea pandemiei de Coronavirus, dar și panica indusă de retorica guvernamentală și de mass-media care a...

 

Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare BERD cere explicații Primăriei Capitalei pentru banii investiți în sistemul de Management Inteligent al Traficului, care nu mai funcționează.

Sistemul de 21 de milioane de euro ar fi trebuit să fluidizeze traficul din București – semafoarele să fie corelate, intersecțiile să fie degajate imediat, iar angajații Centrului să monitorizeze toate punctele negre ale circulației din București. Conform stirileprotv.ro, BERD, care a suportat mare parte din sumă, a cerut Primăriei Capitalei să spună de ce nu a mai reînnoit contractele de mentenanță, și de ce nu mai funcționează sistemul.

Aceasta ar fi una din explicațiile haosului care domnește în traficul bucuretean, care s-a întors cu 10-15 ani în urmă, spun specialiștii.

Dacă sunt probleme și nu funcționeaza și se dovedește că e din vina beneficiarului, există căi prin care să ne luăm banii înapoi, 17 milioane de euro.

Mario Patrone, director general BERD

Rapoartele oficiale arată că în București, din cauza aglomerației și traficului intens, consumul de benzină și motorină a crescut cu 40%, Bucureștiul fiind pe locul 8 în lume în materie de aglomerație. Conform acelorași date, în Capitală circulă, zilnic, 400.000 de mașini, inclusiv cele care doar tranzitează Bucureștiul.

Angajații Centrului de monitorizare, care se uită la ecranele negre de mai bine de 6 luni, spun că sistemul s-a defectat în momentul în care niște muncitori care făceau o lucrare între Piața Victoriei și Piața Sudului au tăiat cablurile. Nu s-a putut face nicio reparație deoarece nu există contracte de mentenanță, pe care trebuia să le încheie Primăria Capitalei. Explicația oferită de reprezentanții instituției au fost legate de “constrângerile financiare din buget”.

Sistemul inteligent de monitorizare a traficului a fost instalat în perioada 2007-2009, dar a funcționat cu pauze până în 2014-2015. Echipamentele sunt montate în 240 de intersecții, cu camere de luat vederi, transmițătoare legate la semafor și senzori în asfalt.

A. Maghiar

Ce ar putea fi de fapt COVID? Scenariu sumbru al medicilor, după ce un ieșean s-a infectat de trei ori

Un ieșean s-a infectat cu Covid-19 a treia oară, iar medicii încep să ia în calcul un scenariu care dă fiori: noul coronavirus ar...

Parisul, paralizat de mii de parizieni care au ieșit din oraș cu mașinile, de frica lockdown. VIDEO

Capitala Franței a fost paralizată joi noaptea de sute de mașini cu care parizienii au ieșit din oraș pentru a nu fi prinși de...

Franța și Germania au intrat în blocaj pentru o lună. Parlamentul spaniol a aprobat urgența sanitară pentru șase luni

Noile măsuri sunt cele mai dure din primăvară și urmează restricțiilor din Spania și Italia, menite să reducă răspândirea virusului și să ușureze tensiunea...

Lider PNL din Timișoara: Am obosit de Iohannis. Urăsc trădătorii

Fostul consilier personal al ex-primarului Timișoarei, Nicolae Robu, a postat pe Facebook un mesaj acid la adrea partidului și al lui Klaus Iohannis.  Directorul Pieţe...

Mihai Tudose prevestește dezastrul: „După alegeri vor închide tot”

Fostul premier Mihai Tudose susține că liberalii nu vor lua nicio măsură înaintea alegerilor, dar forțează organizarea acestora în 6 decembrie pentru ca apoi...