marți, 24 noiembrie 2020 - 20:55

Dan Șova amână un lot al Autostrăzii Sibiu-Orăștie până în 2015

Cristoiu: Ciolacu, blat cu PNL. Demisia, diversiune pentru a contracara inițiativa USR

Publicistul Ion Cristoiu susține că demisia lui Marcel Ciolacu din Parlament pentru a renunţa la pensia specială este, de fapt, o diversiune pusă la...

Rafila semnalează blocarea inexplicabilă a testărilor COVID

Profesorul Alexandru Rafila semnalează cu îngrijorare că numărul de teste pentru depistarea pacienţilor cu COVID-19 a scăzut cu 20% de la o zi la alta...

Revoltător! Drama rudelor unui decedat de COVID. Afaceri cu pacienți morți. AUDIO/DOCUMENTE

Rudele unui pacient decedat din cauza COVID au avut parte de o experiență terifiantă în momentul în care a trebuit să ridice cadavrul din...

Circ și troc în Parlament cu pensiile speciale și alocațiile copiilor

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, pune condiții pentru introducerea în circuitul legislativ a proiectelor PNL și USR de abrogare a pensiilor speciale: liberalii și useriștii...

Autostrada Orastie_Sibiu_sibiul.ro

Rezilierea contractului pentru construcția celor 22 km de autostradă, între Sibiu și Orăștie, anunțată de ministrul transporturilor, Dan Șova, înseamnă, practic, o altă amânare a proiectului. Cel puțin 12 luni nu vom avea lotul 3 din Autostrada Sibiu-Orăștie, și în plus, statul va mai scoate din buget cel puțin 30 de milioane de euro.

Ministrul Șova dă vina pe italienii de la Impregilo, care invocă, la rândul lor, alunecările de teren care le-au dat planurile inițiale peste cap. Dan Șova a explicat că firma italienească și Compania Națională de Autostrăzi nu s-au înțeles pe tema unei soluții tehnice privind alunecările de teren neprevăzute, pe 6 km de autostradă.

Există expertize care dau dreptate CNADNR. Dacă până luni nu primim un răspuns, reziliem contractul. Firma italiană are anumite revendicări financiare

Dan Șova
ministrul transporturilor

De partea cealaltă, oficialii firmei ne-au explicat că proiectarea și construcția lotului 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu a fost executate în baza studiului de fezabilitate primit chiar de la CNADNR.

Traseul autostrăzii a fost ales de Compania Națională de Autostrăzi. Comisia tehnică ne-a precizat că traseul a fost schimbat de câteva ori din cauza alunecărilor de teren. În vara anului trecut, tot CNADNR a recunoscut că alunecările de teren produse sunt fenomene imprevizibile și s-a semnat un acord prin care  s-a stabilit că trebuie să găsim o soluție tehnică care să diminueze consturile. Am oferit patru soluții, din care ultima a fost aprobată în data de 25 octombrie.  După 25 octombrie, oficialii CNADNR au întrerupt orice întâlnire referitor la actul adițional ce trebuia semnat pentru finalizarea celor 22 km de autostradă. În contract este prevăzut că valoarea lucrărilor poate fi majorată cu până la 20% pentru cheltuieli neprevăzute

Reprezentații Impregilo

Specialiștii spun că rezilierea contractului și organizarea unei alte licitații, cu toate contestațiile legale pe care le putem lua în calcul, înseamnă întârzieri de încă cel puțin 12 luni și costuri de zeci de milioane de euro pentru statul român. La sfârșitul anului trecut, același Guvern, dar cu alt ministru la Transporturi, anunța că cei 22 km de autostradă se vor finaliza în vara anului 2014. În prezent, contractul de construcție este analizat de Comisia de Adjudecare a Disputelor.

Ștefan Etveș

Scandal pe validarea demisiilor USR din Parlament

Liderul deputaţilor PNL, Florin Roman, a solicitat, în plen, să se ia act de demisiile parlamentarilor Uniunii Salvaţi România depuse marţi şi să se...

Orban: Pensiile speciale au fost instituite de PSD

Premierul Ludovic Orban, candidatul PNL București pentru Parlament, a declarat luni seară, la B1TV, că aproape toate pensiile speciale au fost instituite prin legi...

Parlamentarii USR demisionează în masă pentru a nu mai primi pensii speciale

Liderul USR, Dan Barna, a anunţat că toţi senatorii şi deputaţii USR vor demisiona, în cursul zilei de marţi, pentru a nu beneficia de...

Sondaj PwC: Munca la distanţă poate înlocui programele de mobilitate internaţională, cum ar fi relocarea în alt oraş sau altă ţară

Munca la distanţă poate deveni alternativa programelor de mobilitate internaţională, cum ar fi relocarea în alt oraş sau altă ţară, în cazul poziţiilor care...

Moș Nicolae, sfătuit să păstreze distanța în Europa (Round-up Reuters)

Cu restricții privind adunările de familie, instrucțiuni de a nu se îmbrățișa și o cerere politicoasă adresată Sfântului Nicolae de a „păstra distanța”, Europa...