9.7 C
București
sâmbătă, 16 octombrie 2021 - 9:48

Dacia are probleme mari în Germania

spot_img

O anchetă demarată în Germania în privința emisiilor poluante ale automobilelor diesel a relevat nereguli la 16 mărci auto, printre care se numără și Dacia, alături de cele cinci mărci germane.

După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul german a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulație în Germania. Testele au fost realizate în cursul ultimelor luni.

Potrivit ministrul german al transporturilor, Alexander Dobrindt, cele 16 mărci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault și Suzuki, alături de mărcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi și Mercedes. Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat că niciuna din neregulile constate nu a scos în evidență un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare.

Potrivit AFP, la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situația în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecință, Guvernul german a cerut constructorilor să revizuiască acest mecanism. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene “pentru a putea fi făcută mai ușor diferența între mecanismele autorizate și cele care nu sunt autorizate”.

La fel ca și în Germania, și alte țări au demarat anchete în urma scandalului de la Volkswagen. Ancheta din Marea Britanie a ajuns la rezultate similare, identificând depășiri frecvente ale plafoanelor de emisii, dar nu și o falsificare cum s-a întâmplat la Volkswagen, în timp ce în cazul unor state precum Franța sau Italia, concluziile anchetelor nu sunt încă disponibile.

Emanuel Stan