Curmalele, mixtul de vitamine care îți energizează organismul

curmale

Unul dintre principalele avantaje ale consumului de curmale este capacitatea acestora de a menține un sistem nervos sănătos, datorită conținutului bogat de potasiu, care contribuie și la controlul ritmului cardiac și al tensiunii arteriale. Potrivit cercetărilor, aportul ridicat de potasiu (circa 400 mg) poate să reducă riscul de accident vascular cerebral cu 40%.

 Beneficiile curmalelor sunt nenumărate având în vedere că sunt bogate în fibre naturale, care ajută la deplasarea deșeurilor prin colon și la prevenirea colesterolului rău (LDL).

 Datorită conținutului de fier, curmalele se recomandă anemicilor, celor extenuați, convalescenților, copiilor, sportivilor, precum și persoanelor în vârstă.

Fluorul din compoziția curmalelor protejează dinții de carii, iar seleniul scade riscul cancerului și pe cel al afecțiunilor cardiace, întărind sistemul imunitar. În sezonul rece e recomandat consumul de curmale datorită combinației excelente a vitaminelor A, B și C, un trio care dă putere organismului.

 Magneziul tonifică mușchii și întârzie îmbătrânirea. Curmalele exercită o acțiune benefică și asupra prostatei și rinichilor.

Curmalele conțin zahăr, grăsimi nesaturate, proteine și multe vitamine esențiale, care te pot ajută să ajungi la o greutate ideală dacă ești subponderală. Un kilogram de curmale furnizează în jur de 3000 de calorii.

Consumul de curmale cu moderatie poate contribui substanțial la sănătate, având beneficii precum ar fi protecția împotriva deteriorării celulelor, ajută la prevenirea accidentului vascular cerebral și prevenirea cancerului de colon, de prostată, de sân, endometrial, pulmonar și cancer pancreatic.

 C.A.

 

NICIUN COMENTARIU