Cum să îți menții inima sănătoasă?

inima sanatoasa

Iată câteva sfaturi pentru a avea o inimă sănătoasă:

 Consumă grăsimi Omega 3: Acizii grași Omega-3 se găsesc în pește cum ar fi somonul și nucile. Reduc riscul de boli cardiovasculare (atacul de cord, tensiunea arterială), crește imunitatea organismului și imbunătătește artrita.

Totodată, uleiul de pește este un mod rapid și usor de a ne asigura aportul zilnic de acizi grași Omega-3, contribuind la reducerea inflamatiilor, la scăderea în greutate și chiar la diminuarea articulațiilor dureroase.

Fibrele scad colesterolul: Fructele, legumele și cerealele integrale reduc colesterolul și îmbunătățesc funcția cardiovasculară. Orzul și ovăzul conțin betaglucani, fibre solubile care ajută la scăderea colesterolului LDL prin prevenirea absorbției acestuia în sistemul circulator.

Alte alimente bogate în fibre sunt: lintea, fasolea neagră, fasolea și năutul. Acestea conțin calciu și acizi grași Omega -3 care contribuie la starea de sănătate a inimii noastre.

Semințele de in: conțin acidul alfa linoleic (ALA) care este un derivat al acizilor grași Omega-3. Reduce nivelul LDL-colesterolul și riscul unui atac de cord.

Mânâncă roșii: Consumă, zilnic, un pahar de suc de roșii bogat în licopen, un nutrient care reduce producția de colesterol rău. Persoanele care au băut aproximativ un pahar si jumătate de suc de roșii în fiecare zi, timp de trei săptămâni au reușit să diminueze valorile colesterolului rău cu un procent de 8.5%, potrivit unui studiu.

Nu te lăsa cuprins de depresie: Cercetatorii susțin că depresia crește riscul apariției bolilor de inimă mult mai mult decat factorii genetici sau cei de mediu, deoarece inima persoanelor cu probleme de sănătate mentală este supusă unei inflamații cronice. In anumite cazuri, tratarea tulburărilor psihice poate contribui la dispariția afecțiunilor cardiovasculare.

Râzi mai mult: 15 minute de râs pe zi poate stimula fluxul de sânge cu 22 % și poate preveni întărirea vaselor de sânge.

Practică activitatea fizică: Înotul, atletismul, ciclismul sunt foarte benefice pentru inimă, iar dacă sunt realizate în mod constant, cu cât gradul de dificultate crește, activitatea inimii devine mai eficientă. Activitatea fizică stimulează în mod constant funcția inimii și crește numărul bătăilor acesteia. Exercițiile cardio scad riscul declanșării bolilor metabolice și al celor cardiovasculare.

R.M.

NICIUN COMENTARIU