vineri, 22 ianuarie 2021 - 22:01

Cum risipește CNADNR banii publici: 17 milioane de euro pentru un kilometru din șoseaua Craiova-Pitești

MIPE: 22 de proiecte noi pentru rețelele de apă au fost semnate. În ce zone vor fi investițiile

Un număr de 22 de proiecte noi pentru extinderea şi modernizarea reţelelor de apă şi de apă uzată, în valoare totală de 4,44 miliarde...

Riscuri majore pentru copiii infectați COVID

Copiii infectați cu COVID-19, inclusiv cei asimptomaci, pot rămane cu sechele pulmonare, atrag atenţia medicii de la Spitalul de Pneumoftiziologie din Sibiu. Spitalul de Pneumoftiziologie Sibiu va demara un...

Se ridică restricțiile în București. Cum și de când se relaxează măsurile

Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă (CMBSU) a decis vineri ridicarea, începând de luni, a mai multor restricții în Capitală, având în vedere că trei...

Două noi cazuri de infectare cu NOUA TULPINĂ Covid-19 din Marea Britanie, depistate în București

Încă două cazuri de infectare cu tulpina Sars-Cov-2 din Marea Britanie, cunoscută ca fiind mult mai transmisibilă, au fost identificate în România, chiar în...

Cum risipește CNADNR banii publici

Sub oblăduirea demisionarului în funcție Mircea Pop, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) se pregătește să bată toate recordurile în materie de risipă a banilor publici. Potrivit unui anunț publicat pe site-ul oficial, CNADNR este dispusă să plătească nu mai puțin de nouă miliarde de lei (două miliarde de euro) pentru construirea unui drum expres între Craiova și Pitești.

“Contractul de concesiune vizează proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea drumului expres sau autostrăzii Craiova – Piteşti, cu o lungime de 121,18 kilometri, care va traversa judeţele Argeş, Dolj şi Olt. Opţiunea pentru varianta de drum expres sau de autostradă va fi luată în urma etapei de dialog competitiv cu candidaţii preselectaţi”, se arată într-un anunţ al CNADNR.

Un calcul simplu arată că un singur kilometru din noua șosea ar costa peste 16,9 milioane de euro. Adică, de peste cinci ori mai mult decât un kilometru de drum expres (pentru care se plătesc, în mod normal, maximum trei milioane de euro) sau de peste trei ori mai mult decât un kilometru de autostradă în Germania (autoritățile germane au plătit 4,8 milioane de euro pentru un kilometru din A38, care leagă Leipzig de centrul Germaniei).

Potrivit CNADNR, companiile – candidate la adjudecarea contractului trebuie să aibă o medie a cifrei de afaceri în domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier de minimum 1,3 miliarde lei, pe ultimii trei ani (2010 – 2012). Preţul ofertei va avea o pondere de 75%, în vreme ce nivelul calitativ, tehnic şi funcţional al soluţiei tehnice va conta în proporţie de 25%.

Termenul limită pentru depunerea candidaturilor este 8 mai.

R.D.

Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății, se roagă de primarul Nicușor Dan să nu relaxeze restricțiile

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a trimis responsabililor din Capitală care se reunesc, vineri, la ora 13, în ședința Comitetul Municipal pentru Situații de Urgență,...

Două transporturi importante de vaccin Pfizer sosesc luni și marți în România

Două transporturi cu sute de cutii cu vaccinul Pfizer vor ajunge în țara noastră luni și marți, iar vaccinul Moderna va sosi tot în...

Marea Britanie. Guvernul dă bani celor autoizolați la domiciliu

Oficiali ai guvernului britanic au sugerat plătirea oamenilor pentru a sta acasă dacă sunt testați pozitiv cu coronavirusul în contextul în care tot mai...

Sondaj: Două treimi din români folosesc serviciile băncilor. Cum evoluează procesul de digitalizare

Doi din trei români (67%) utilizează produse şi servicii bancare de orice fel, precum conturi curente, carduri, credite, depozite şi efectuează plăţi, potrivit studiului...

Gabriel Cotabiță: “COVID-19 mi-a îmbunătățit vederea! Nu mai am nevoie de ochelari”

Artistul Gabriel Cotabiță a fost internat câteva zile în spital, cu o formă ușoară de coronavirus. După vindecare, el a constatat că vederea i...