10.5 C
București
marți, 19 octombrie 2021 - 9:01

Cum poți afla ce vechime în muncă ai acumulat și ce pensie vei primi de la stat

spot_img

Aflarea vechimii în muncă este la îndemâna oricărui salariat din România. Trebuie doar urmați câțiva pași, o dată ce a fost creat un cont de utilizator pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Avocat.net a detaliat întreaga procedură.

Înainte de orice, trebuie să îți faci un cont online pe site-ul CNPP, pentru a putea vedea vechimea ta în muncă din evidențele autorităților, potrivit avocatnet.ro. În acest sens, se completează un formular online care apoi trebuie tipărit și prezentat, împreună cu actul de identitate (original și copie), la orice casă locală de pensii. Ulterior, vei primi un e-mail prin care vei putea seta parola contului, după care vei putea accesa efectiv contul tău din site-ul CNPP.

1. Primul pas este autentificarea în contul de utilizator. Apeși pe butonul „Autentificare” din colțul din dreapta-sus al site-ului www.cnpp.ro. Se va deschide o pagină în care vei introduce e-mail-ul și parola pe care le-ai setat pentru contul tău, iar apoi vei apăsa pe „Autentificare”.

2. Odată intrat în cont, vei avea la dispoziție un meniu în partea stângă a paginii. În meniu, selectezi „Datele mele din sistemul public de pensii”.

3. În acea secțiune, poți alege fie un document cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001, fie un document cu stagiile anuale de cotizare. Intri pe stagii lunare sau pe stagii anuale și apoi apeși pe „Generează raport actualizat”.

4. Diferența este că în primul fișier poți vedea situația vechimii lună cu lună (zile lucrate, venituri, condiții de muncă, punctaj, angajatorii care au cotizat pentru tine, vechime totală de muncă acumulată), din aprilie 2001 și până în prezent, iar în al doilea poți vedea doar situația anuală (fără detalii lunare). Dacă vrei să vezi situația anterioară lunii aprilie 2001, trebuie selectat „Informații din carnetul de muncă” și apăsat pe „Generează raport actualizat”. De ce? Pentru că din aprilie 2001 s-a renunțat la vechile carnete de muncă și s-a trecut la evidența electronică a muncii (datele raportate de angajatori prin declarația 112).

5. După ce ai solicitat generarea unui raport actualizat (sau a mai multor rapoarte), trebuie să aștepți câteva minute până se generează efectiv în sistem și devine disponibil în contul tău. Când un raport este gata, primești un e-mail de notificare și raportul îl poți descărca, în format PDF, din contul de pe site-ul CNPP. Mai precis, te duci înapoi în pagina în care ai cerut generarea raportului și vei găsi acolo fișierul descărcabil.

C.D.