13.9 C
București
marți, 11 mai 2021 - 1:28

Cum își bate joc de bucureșteni firma de casă a Primăriei Capitalei

Tehnologica Radion, patronată de Theodor Berna, îi obligă pe șoferi să încalce Codul Rutier și asfaltează 200 m într-un timp-record de câteva săptămâni

Tehnologica Radion sediu 2

Firma de casă a Primăriei Capitalei, Tehnologica Radion, patronată de Theodor Berna, provoacă un haos total într-un dintre cele mai aglomerate zone de trafic rutier din Capitală, fără a ține cont de reguli de circulație.

Tehnologica Radion ia 2,5 milioane de euro pentru asfaltarea Pieței Charles de Gaulle, unde a mai lucrat și acum patru ani pentru 18 milioane de euro.

La orele de vârf, traficul rutier pe Bulevardele Aviatorilor și Mareșal Constantin Prezan este aproape blocat, în special pe artera care leagă Piața Victoriei de Piața Charles de Gaulle.

Șoferii care folosesc breteaua B-dului Aviatorilor, pe sensul de mers spre Nordul Capitalei, sunt blocați între 20 și 30 de minute într-o coloană de zeci de mașini al cărei capăt ajunge chiar la Statuia Aviatorilor. Și asta pentru că lucrările sunt executate după un program de bugetari – începând cu ora 17, utilajele sunt trase pe dreapta și nu se mai vede nici picior de muncitor.

În plus, șoferii sunt obligați ca, la capătul bretelei, să vireze la stânga pentru a intra din nou în coloana de mașini din B-dul Aviatorilor. Cu toate acestea, în acel loc există un indicator rutier „Obligatoriu la dreapta”. Nici constructorii, nici administratorul de drum, respectiv Administrația Străzilor din Primăria Capitalei, nu s-au obosit să monteze indicatoare galbene pentru devierea temporară a circulației, așa cum prevede legislația. Cu alte cuvinte, șoferii sunt obligați să încalce Codul Rutier, fără a le fi dată o alternativă. Vezi galeria foto.

Lucrările executate de Tehnologica Radion se desfășoară pe cel mult 200 de metri liniari, cât însumează toate cele patru bretele ocolitoare din jurul Pieței Charles de Gaulle, dar, cu toate acestea, pentru finalizarea reabilitării este nevoie de câteva săptămâni. Și de 2,5 milioane euro, cât dă Primăria Capitalei. Adică prețul unui kilometru de autostradă.

Andi Topală