8.4 C
București
joi, 28 octombrie 2021 - 2:37

Cum gestionezi o situație de criză când lucrezi sub presiune

spot_img

Să faci greșeli când lucrezi sub presiune, se întâmplă frecvent. Secretul pentru a evita cât mai gafele, este să rămâi calm.

Echipa de cercetători de la Harvard Business School a descoperit că oamenii care încearcă să fie calmi, dar sunt într-o situatie de anxietate, se gândesc, de fapt, la toate lucrurile care ar putea merge prost. Ca să gândească pozitiv, la toate lucrurile care ar putea merge bine, trebuie să fie încântați, concentrați și eficenți totodată. S-a observat că cei care gestionează cu succes situațiile de criză sunt capabili să-și canalizeze emoțiile în comportamentul pe care și-l doresc, pe care și-l impun. Cu alte cuvinte, ei transformă anxietatea în energie și entuziasm.

Dacă vorbim de situația de după comiterea unei greșeli, iarăși aveți nevoie de logică, nu de gânduri catastrofice, pentru a nu intra în panică. Logica trebuie să vă ghideze către câteva întrebări simple: Ce anume s-a întâmplat? Care sunt posibilele repercusiuni? Mai am timp să evit aceste repercusiuni? Dacă este prea târziu, ce mai pot face pentru a atenua pagubele? Cine mă poate ajuta?

Răspunsurile te vor ajuta să iei măsuri, dar să ai situația în mână. Energia cu care faci orice lucru te face mai puternic și îți distrage atenția de la orice anxietate de la suprafața unei situații de criză.

De asemenea, nu mai fi atât de dur cu tine, nimeni nu e perfect. Ține-ți energia canalizată pe viitor și pe lucrurile care se pot schimba.

Un studiu TalentSmart, făcut pe mai bine de 1.000.000 de oameni, a arătat că 90% dintre artiștii și interpreții de top s-au antrenat pentru a-și gestiona emoțiile, pentru a le ține sub control în situații de stres.

Gândește-te că nimănui nu îi place să facă greșeli. Dar dacă intri în panică, indiferent cât de mare este greșeala făcută, nu te ajută, pentru că îți subminează capacitatea de a lua decizii bune și deci, de a avansa într-un mod eficient, după acea greșeală. Dacă rămâi calm, vei putea să evaluezi situația, să dezvolți un plan de acțiune, să fii responsabil de toate repercusiunile și să încerci să le îndrepți.