Cum asociem corect alimentele?

Cum asociem corect alimentele?

Cum asociem corect alimentele?

Ideea de bază este să nu consumăm alimente din grupe diferite la aceeaşi masă, pentru că îngreunăm digestia. Timpul de procesare a alimentelor şi enzimele necesare digestiei diferă în funcţie de asocierea alimentelor şi acest aspect trebuie respectat. Nutriţioniştii împart alimentele în patru mari grupe: proteine, carbohidraţi, legume fără amidon şi fructe. Specialiştii încurajează asocierea corecta a alimentelor pentru sănătate si pentru controlul greutăţii. Carbohidraţii sunt procesaţi de sucuri digestive alcaline, iar proteinele au nevoie de sucuri acide.  Un singur tip de alimente asociat corespunzător poate eficientiza digestia şi poate împiedica organismul să reţină grăsimi şi toxine.

Proteinele care produc sucuri acide şi se digeră lent sunt: brânza, laptele, iaurtul, soia, ouăle, nucile, peştele, carnea roşie, cea de pasăre şi vânatul. Este bine să nu asociem proteine cu carbohidraţi, deoarece aceştia produc sucuri digestive alcaline, care se digeră rapid şi au nevoie de alte enzime decât proteinele. Dacă asociem proteine cu carbohidraţi, enzimele şi sucurile digestive se neutralizează reciproc, iar hrana nu se mai digeră eficient şi apare disconfortul – balonare, arsuri, durere de stomac, indigestie. Consumăm separat: cereale şi produse din cereale – pâine, biscuiţi, prăjituri, miere, cartofi şi legume care conţin amidon sau zahăr.

Alimente ca: salate, verdeţuri, seminţe, condimente, ulei de măsline, unt şi frişcă pot fi digerate împreună cu proteinele şi carbohidraţii fără probleme

Fructele sunt digerate foarte rapid, folosesc enzime complet diferite de celelalte trei grupe şi trebuie mâncate întotdeauna singure, la cel puţin jumătate de oră înainte de masă, de preferat dimineaţa, pe stomacul gol, pentru e oferi energie întregii zile.

C.N.

NICIUN COMENTARIU