13 C
București
sâmbătă, 27 noiembrie 2021 - 17:06
No menu items!

Cum a reușit un producător român de țiglă metalică să-și crească cifra de afaceri pe o piață în scădere

spot_img

Cum a reușit un producător român de țiglă metalică să-și crească cifra de afaceri pe o piață în scădere

BILKA Steel și-a crescut cifra de afaceri, în 2012, cu 60% față de anul anterior, până la 74 de milioane de lei (16,8 milioane de euro), a transmis compania. Asta în condițiile în care piața autohtonă de învelitori metalice a scăzut cu aproximativ 3%, la un volum total de 66 de milioane de euro. Compania a înregistrat astfel o cotă de piață de 15%.

Reprezentanții BILKA Steel spun că investițiile continue în mijloace de producție și în diversificarea gamei de produse au susținut dezvoltarea accelerată a companiei. „De-a lungul timpului, din 2007 de când am demarat activitatea la BILKA Steel şi până în prezent, am investit permanent în dezvoltarea companiei. Pentru ca în 2012 să putem vinde peste 2 milioane de mp de tiglă metalică, efortul investiţional s-a ridicat la peste 5,5 milioane de euro”, a declarat Horațiu Țepeș, proprietar BILKA Steel.

În 2007, BILKA era importator de acoperișuri metalice, iar în 2008 compania a devenit producător.

”Am încheiat 2007 cu 2 milioane de lei şi cu doar 2 angajați, iar după 5 ani am ajuns la 74 de milioane de lei și la un număr de 64 de angajați. Premisele acestei creșteri au stat în planul de investiţii şi în abordarea corectă a afacerii cu privire la distribuitori şi la clientul final, însă a fost foarte importantă şi resursa umană. Ne lăudăm cu faptul că media de vârstă a echipei de vânzări este demnă de invidiat, chiar și pentru o echipă de fotbal, anume 27 de ani”, mai spune Horațiu Țepeș.

La finalul lui 2012, BILKA Steel a ajuns să-şi vândă produsele la nivel național prin intermediul a 500 de dealeri stabili.

”Anul trecut am avut clienţi direcţi aproximativ 1.300 de companii, iar pentru acest an ne propunem dezvoltarea reţelei de distribuţie, însă asta doar în anumite zone ale ţării, unde credem că putem avea o poziţie mai bună”, precizează Horațiu Țepeș.

Compania a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an o cifră de afaceri de 31 milioane lei, în creștere cu peste 28% față de aceeași perioadă a lui 2012. Pentru sfârșitul lui 2013, reprezentantul BILKA estimează o creștere similară cu cea din prima jumătate a anului, cu vânzări de aproximativ 3 milioane mp de ţiglă metalică, un record absolut pentru orice producător din piaţa autohtonă.

Pe lângă producătorul BILKA STEEL, alte două companii activează în domeniul construcţiilor: HG Construct cu sediul în Făgăraş şi BILKA Transilvania cu sediul în Cluj se ocupă de distribuţia și montajul produselor marca BILKA.

Cosmina Croitoru