14.3 C
București
vineri, 19 aprilie 2024 - 16:16
No menu items!

Consumatorul român, complet diferit de cel european. Pe ce punem noi preţ

spot_img

Studiul european Nielsen Global Consumer Confidence Report Q4 2015 arată că românii pun pe primele locuri în preocupări sănătatea, locul de muncă şi datoriile, faţă de europeni, care au început să aibă în centrul preocupărilor terorismul şi starea economiei.

Studiul, citat de agerpres.ro, mai relevă că în ţara noastră, nivelul încrederii consumatorului a scăzut cu 5 puncte, ajungând la un index de 79 în T4 2015.

Cele mai probabile cauze ale scăderii sunt evenimentele de după tragedia din clubul Colectiv – demonstraţiile din stradă şi schimbarea guvernului. Conform studiului, acest lucru poate fi văzut și în felul în care consumatorii români își folosesc banii care rămân după acoperirea cheltuielilor lunare: divertismentul în afara casei a atins cel mai mic nivel din 2015.

Dacă românii sunt atenţi doar la ce li se întâmplă lor, europenii sunt din ce în ce mai îngrijoraţi de problemele globale care le pot afecta viaţa.

După atentatele de la Paris, temerile privind terorismul au ajuns la noi maxime în Europa, la 22%, iar  în America de Nord, 27%. Imigraţia este o altă problemă pe care şi-o pun europenii, preocupările privind această temă fiind în creştere în multe dintre ţările europene – Cehia, Suedia, Germania, Austria, Norvegia, Regatul Unit, Elveţia şi Finlanda.

Studiul măsoară încrederea consumatorului, principalele motive de îngrijorare și intențiile de cumpărare la nivel global, prin intervievarea a peste 30.000 de respondenți din 61 de țări din toată lumea.

A. M.