Conferința Realty 2016: România este cea mai atractivă piață din zonă pentru investițiile în spații de birouri

România este cea mai atractivă piață din Europa Centrală și de Est (ECE) pentru investițiile în spații de birouri, iar Capitala a înregistrat, în 2015, cea mai mare suprafață de metri pătrați închiriați din regiune, cu excepția Varșoviei, a declarat joi Mihai Păduroiu, expert imobiliar la CBRE România, în cadrul Forumului Realty 2016, organizat de Business Review.

”În 2015, au fost 70.000 de metri pătrați închiriați în București, cifră record față de celelalte capitale cu excepția Varșoviei. Cred că este foarte important ca noi să transmitem mesajul că România este cea mai atractivă piață ca destinație de business din ECE. Avem în continuare sub 50% de metri pătrați clasa A per capita față de orice altă capitală din Europa de Est. Chiriile în București sunt cele mai mici din Europa de Est. Avem o dinamică foarte matură și susținută a cererii și a creșterii de business local, a business-ului nou venit pe piață. În România se construiește mult, suntem o piață deschisă, avem mulți metri pătrați de birouri de calitate și ținem piept unei cereri din ce în ce mai mari, sustenabile și mature”, a spus Păduroiu.

Principalele mesaje ale experților prezenți la Realty 2016:

  • Cluj, Iași și Timisoara au avut rate de creștere foarte mari în urtimii ani pe segmentul office.
  • Clienții cer personalizarea clădirilor și a serviciilor pentru noile spații de birouri.
  • Bucureștiul are un stoc de birouri mic față de necesitatea companiilor, în special din punct de vedere al amplasării și al acreditării drept clădiri verzi.
  • În București, sunt 2,5 mil. mp de spații de birouri, relative puțin față de forța de muncă disponibilă. Din acestea, doar 1,1 mil. mp sunt certificate drept prietenoase cu mediul.
  • Cele mai multe companii care doresc spații noi, de calitate, provin din zona bancară, IT, energie, utilități, avocatură.
  • În acest an, sunt programate pentru finalizare 17 proiecte, cu un total de 350.000 mp de spații office.
  • Dezvoltatorii își doresc o colaborare mai bună cu autoritățile locale pentru a obține soluții de transport și infrastructură convenabile pentru angajați.
  • Companiile care investesc în propriile magazine din mall-uri au raportat creșteri de vânzări de până la 20%.

T.S.

NICIUN COMENTARIU