vineri, 15 ianuarie 2021 - 17:39

Companiile renunță, în 2014, la bătălia prețurilor mici pentru a-și crește vânzările

În plină campanie de vaccinare, ministerul Sănătății scoate “porumbelul”: “Încă nu avem suficiente doze de vaccin pentru toți românii”

În plină campanie de vaccinare, în care Guvernul și toți oficialii fac apel la populație să aibă încredere să se vaccineze anti-COVID-19, ministrul Sănătății,...

DNA dă replica liderului UDMR care nu vrea ca magistrații să mai fie anchetați de procurorii anticorupție

Direcţia Naţională Anticorupţie susţine că a constatat "cu îngrijorare" existenţa unor "atacuri publice nefondate" la adresa sa din partea reprezentanţilor partidelor politice. Reacţia vine...

Platforma de programare pentru vaccin, BLOCATĂ încă de la deschidere. Ce spune STS

Teoretic, autoritățile au prevăzut pentru programările la vaccinare, în etapa a 2-a, o platformă online, call center cu numere diferite pentru fiecare județ, precum...

ASF: Continuarea pandemiei va pune în pericol relansarea economică

Relansarea economică globală ar putea fi şi mai fragilă dacă se materializează o serie de riscuri, care ar putea exacerba pierderile de venituri şi...

hipermarket

Tot mai puțini manageri de companii spun că vor continua strategia prețurilor mici, în 2014, pentru a-și crește vânzările, deși cei mai mulți consideră că nu se vor înregistra modificări majore în privința cererii, în următoarele 12 luni. Cel mai recent studiu al Ernst&Young privind comportamentul mediului de business în 2014 arată că 22% din liderii de business din România vor reduce costurile în acest an.

”În privinţa preţurilor, doar 10% din liderii de business spun că vor continua bătălia preţurilor mici pentru a-şi creşte vânzările în 2014, în scădere de la 18% în anul trecut. În schimb, 80% au răspuns că vor introduce pe piaţă produse sau servicii noi pentru clienţii existenţi, procent în creştere faţă de 75% în 2013”, se arată în studiul EY.

În paralel, 32% afirmă că intenţionează să intre pe segmente de piaţă noi cu produsele și serviciile pe care le au, în timp ce 22% spun că şi-au regândit produsele pentru a ataca pieţe geografice noi.

În privinţa cererii clienţilor, se observă că, în prezent, 60% (faţă de 66% în 2013) consideră că nu se vor înregistra modificări majore în următoarele 12 luni, iar 37% (faţă de 32% în 2013) consideră că cererea va rămâne la fel.

22% din respondenţi spun că vor reduce costurile, în timp ce 32% vor creşte productivitatea pentru a face faţă provocărilor în mediul local de business în 2014. Comparativ, în 2013, 30% din oamenii de afaceri chestionaţi au declarat că au recurs la reduceri de costuri, iar 28% au spus că s-au concentrat pe creşterea productivităţii.

”Deşi costurile mici sunt considerate în continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piaţă, conform răspunsurilor a 26% din cei chestionaţi, această opţiune înregistrează o scădere a ponderii cu 5% faţă de 2013”, se mai arată în studiul EY.

Un nou factor câştigă teren: atenţia comunităţii locale de afaceri se concentrează pe cercetare şi dezvoltare (C&D) în 2014. Astfel, de la cei doar 2% din respondenţi care vedeau în C&D un factor competitiv important în 2013, în 2014, peste 7% din liderii de business din România se aşteaptă ca bătălia competitivă să fie dată pe acest front.

În cazul în care piaţa va continua să aibă o evoluţie slabă în următoarele 12 luni sau va intra în declin, numai 56% din cei chestionaţi au declarat că intenţionează să rămână pe piaţă până când aceasta se va stabiliza, în scădere de la 76% câţi au menţionat această intenţie în 2013.

Pe de altă parte, 56% spun că vor să răspundă provocărilor prin abordări inovative (faţă de 46% în 2013), iar 10% vor să-şi consolideze poziţia prin fuziuni şi achiziţii (faţă de 15% în 2013).

Studiul EY România privind percepţia mediului românesc de afaceri în 2014 are la bază un chestionar care analizează percepţiile a 117 executivi de top provenind din organizaţii ce operează la nivel local, în diverse industrii. Majoritatea respondenţilor (52%) provin din companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 de milioane EUR. Aceştia au răspuns chestionarului EY România în perioada 23 ianuarie – 6 februarie 2014.

Cosmina Croitoru

Marea Britanie a pierdut o jumătate de milion de lucrători străini în 2020. De ce pleacă est-europenii

Numărul lucrătorilor străini din Marea Britanie a scăzut cu peste o jumătate de milion în 2020, în contextul impactului economic al pandemiei, potrivit unor...

Suedezii își arată mușchii, în replică la bicepsul lui Iohannis. FOTO

Ambasada Suediei la București a intrat în jocul internauților care au glumit pe seama fotografiei cu brațul musculos al lui Klaus Iohannis în timp...

Europa se îndreaptă vertiginos spre proclamarea „certificatului de vaccinare”

Certificatul de vaccinare „este o cerință medicală”, a spus, joi, președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. Ea a salutat inițiativa guvernului elen care...

Franța: Migranți afgani, găsiți aproape degerați într-un camion românesc

Cei șase migranți, bărbați cu vârste cuprinse între 17 și 20 de ani, au fost instalați în aceste camioane „fără să vrea”, de către...

Șocant! Scopul protestelor violente de la Capitoliu, dezvăluit de procurorii federali

Procurorii federali au oferit o nouă evaluare, de rău augur, a asaltului de săptămâna trecută asupra Capitoliului al susţinătorilor lui Donald Trump, afirmând într-un...