17.6 C
București
joi, 23 martie 2023 - 14:28
No menu items!

Companiile din industria cosmetică, în creștere continuă. Top 10 al companiilor

Un „ă” la patru secunde

Dorel de Iași

Se țin strâns

Cum sfidează Mario Iorgulescu

Africa se rupe-n două

S-a lăudat cu viteza pe TikTok

spot_img

 Patru dușmani în cosmeticele tale

Toate marile firme de distribuție a produselor cosmetice și-au majoratat cifra de afaceri și profitul net în 2014, iar Interbrands Marketing & Distribution și-a păstrat prima poziție, potrivit unei analize publicate de RisCo.ro.

Toate companiile din Top 10 al sectorului de distribuție cosmetice și-au majorat cifra de afaceri și profitul net. Producătorii și distribuitorii specializați au avut marje ale profitului net între 5 și 10%, mult pentru un sector de piață atât de competitiv. Distribuitorii generaliști, care oferă pe piață și alte bunuri de consum au raportat marje de profit de sub 3%, așa cum este normal pentru distribuitorii de FMCG, potrivit unui comunicat.

top2

Anul 2014 a adus puține modificări în acest sector: doar ocupantele locurilor 8 și 9 în 2013 – Total Distribution Group & Logistics și Amway Romania Marketing au părăsit clasamentul din 2014, în timp ce Redis Market din Ilfov și Side Trading din Timișoara sunt nou intrate. Locurile 1-7 le revin acelorași firme ca și în 2013, iar Coty Cosmetics din București a reușit să urce o poziție și a ajuns pe locul 9.

Cu o cifră de afaceri de 671,7 milioane lei in 2014, cu 50 de milioane mai mult ca în 2013, Interbrands Marketing & Distribution din București și-a păstrat poziția întâi și în 2014. Deși numărul total al angajaților a scăzut de la 1.919 în 2013 la 1.830 în 2014, această companie a reușit să își crească profitabilitatea cu 9 milioane lei comparativ cu 2013, până la 14,5 milioane lei. Marja de profit de 2,15% reflectă poziția Interbrands de distribuitor generalist, componenta de cosmetice având o pondere redusă în totalul vânzărilor.

Ocupanta locului 2 în 2013, L’ Oreal și-a menținut poziția și în 2014. Cu un numar de 152 de angajați, în creștere cu 10 persoane, L’ Oreal a reușit să își crească atât cifra de afaceri, cât și profitul net. Astfel, cifra de afaceri a crescut cu peste 11 mil. lei, la 277,8 milioane lei, iar profitul a crescut cu 2,7 milioane lei, la 23,1 milioane lei.

Colgate-Palmolive din București ocupă locul 3 al topului, ca și în 2013. Cu un profit de 7,2 milioane lei, cu 1,5 milioane lei mai mult ca în 2013, aceasta companie a reușit să își modifice pozitiv și cifra de afaceri, de la 240,03 milioane lei în 2013 la 248,1 milioane lei in 2014. Numărul de angajați a rămas constant, în jurul a 76 de persoane.

”Anul 2015 va marca probabil o nouă creștere în cifrele de afaceri ale principalilor jucători internaționali din acest sector, pe seama creșterii generale a cererii de consum din economie. Totuși, este posibil ca marjele de profitabilitate să scadă ușor la distribuitorii generaliști, pe fondul deflaționist din a doua parte a anului și să se majoreze în continuare, în cazul produselor adresate segmentului de populație cu venituri medii și ridicate”, potrivit analizei citate.