Comisia Europeană întârzie să dea o soluție în scandalul salariului minim pentru transportatorii rutieri

Companiile din noile state membre susțin că inițiativa Germaniei împiedică libera circulație a bunurilor

 tir

Deputații din Parlamentul European nu au ajuns la un consens în ceea ce privește regula salariului minim din Germania care ar trebui să se aplice șoferilor străini de camion, care utilizează drumurile din această țară.

Miercuri seară, comisarul pentru Transporturi Violeta Bulc a fost audiat în PE și a declarat că executivul european evaluează încă implicațiile acestor reguli.

Germania a adoptat această regulă, însă a suspendat-o parțial la începutul acestui an, pentru șoferii aflați în tranzit.

Intenția unor state precum Germania de a impune companiilor din state mai puțin dezvoltate, precum România și alte state din Est, să le dea un salariu minim impus a provocat protestele transportatorilor români. Pe 18 martie, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat proteste la ambasadele Germaniei și Franței din București. UNTRR apără poziția acordării diferenței până la salariul minim din Germania de exemplu, prin diurne, doar pentru zilele când această țară este tranzitată, bazându-se pe o hotărâre a Curții Europene de Justiție. 

Pozițiile depuaților s-au diferențiat pe aceste linii. Susținătorii modelului propus de Germania au venit cu următoarele argumente: nevoia de a preveni dumpingul social și de a asigura competiția corectă între transportatori.

Cei care sunt împotrivă susțin că impunerea unui salariu minim național pentru șoferii aflați în tranzit ar obstrucționa libera mișcare a bunurilor, ceea ce ar fi contrar pieții unice UE și principiilor subsidiarității, creând costuri și eforturi administrative suplimentare pentru companiile de transport din alte state membre UE.

Comisia a transmis că se va concentra și asupra chestiunii standardelor sociale și de condiții de muncă în sectorul transporturilor în viitorul pachet legislativ privind drumurile, programat pentru 2016, potrivit unui comunicat al PE.

NICIUN COMENTARIU