miercuri, 28 octombrie 2020 - 17:12

Comisia Europeană cere progrese pentru Cerul Unic European. România trebuie să colaboreze cu Bulgaria

Rezultatele testelor PCR primite în timp real prin SMS. Implicarea medicilor de familie schimbă procesul raportării

Fluxul informaţional utilizat în raportarea datelor referitoare la infecţia cu virusul SARS-CoV-2 se modifică începând de săptămâna viitoare, prin actualizarea platformei informatice de colectare...

Care este situația epidemiologică reală în Ilfov. Lista pe localități a ratei de infectare

Rata de infectare în județul Ilfov, transmisă public de Grupul de Comunicare Strategică, pe 26 octombrie, era de 1,86 la mia de locuitori, fiind...

Ion Cristoiu: Cei mai buni votanţi pentru PNL pe 6 decembrie sunt morţii. Mai dă unul din ăia morţi şi pe la PSD, să...

Publicistul Ion Cristoiu afirmă că discursul preşedintelui Iohannis, după întâlnirea de marţi cu responsabilii  şi specialiştii din sănătate, are un “ caracter sinistru”, unic...

PSD a cedat în fața PNL și a lui Iohannis bătălia pentru fixarea datei alegerilor

Prim-vicepreședintele PSD, Sorin Grindeanu, susține că PSD a pierdut majoritatea în Biroul permanent al Senatului din cauza dezertării senatorului Ion Ganea. Ca urmare a...

Noul sistem ar trebui să reducă prețurile și taxele

FAB

Comisia Europeană a cerut în mod oficial Austriei, Bulgariei, Croației, Ciprului, Republicii Cehe, Greciei, Ungariei, Irlandei, Italiei, Lituaniei, Maltei, Poloniei, Portugaliei, României, Slovaciei, Sloveniei, Spaniei și Marii Britanii să îmbunătățească cele șase blocuri funcționale de spațiu aerian (FAB) ale căror membri sunt.

FAB reprezintă un spațiu aerian comun care ține cont de fluxurile de trafic aerian, nu de granițele existente între state.

”Blocurile funcționale de spațiu aerian constituie un pas esențial către un sistem aviatic mai eficient, mai puțin costisitor și mai puțin poluant în Europa”, potrivit unui comunicat al Comisiei.

Siim Kallas, comisar european pentru Transporturi, a declarat că FAB este o componentă necesară a Cerului Unic European.

”În acest moment, aceste spații aeriene comune există doar pe hârtie; ele sunt stabilite în mod oficial, dar nu sunt încă funcționale. Îndemn statele membre să dea dovadă de mai multă ambiție și să accelereze punerea în aplicare a cerului unic european”, a afirmat Kallas.

Statele membre ar fi trebuit să își implementeze blocurile funcționale de spațiu aerian până la 4 decembrie 2012.

FAB-urile la care se referă Comisia sunt grupate astfel:

BLUEMED FAB: Italia, Grecia, Cipru și Malta (este în curs de a fi instituit în mod oficial)

FABCE: Austria, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croația

DANUBE FAB: Bulgaria și România

BALTIC FAB: Lituania și Polonia

SOUTHWEST FAB: Spania și Portugalia

UK/IRELAND FAB: Marea Britania și Irlanda.

Acordurile dintre state pentru instituirea acestor ultime cinci spații au intrat în vigoare. În prezent, oficialii de la Bruxelles trimit scrisori de punere în întârziere inclusiv României și Bulgariei.

Comisia arată că progresele în reorganizarea spațiului aerian prin intermediul FAB au fost lente.

”Aceasta înseamnă mai multe întârzieri, consum mai mare de combustibil și, prin urmare, emisii sporite de gaze cu efect de seră și facturi mai mari plătite de companiile aeriene. Prin intermediul scrisorilor de punere în întârziere trimise astăzi, Comisia solicită statelor membre să ia măsuri în vederea optimizării punerii în aplicare a blocurilor funcționale de spațiu aerian și a serviciilor de navigație aeriană”, potrivit comunicatului citat.

Cerul Unic European este proiectat să aducă eficiență în sistem european de management al traficului aerian, prin scăderea la 30-40 % a costurilor serviciilor de navigație aeriană și a taxelor percepute.

Aceasta reprezintă o pierdere de aproximativ 5 miliarde de euro anual.

În conformitate cu legislația privind cerul unic european, organismele naționale de control al traficului aerian ar trebui să colaboreze în cadrul a nouă FAB-uri, pentru a spori eficiența și a reduce costurile și emisiile. Configurația acestor blocuri de spațiu aerian comun nu are la bază frontierele de stat, ci fluxurile de trafic.

Sistemul blocurilor funcționale reprezintă un element esențial în direcția unui spațiu aerian unic și reduce fragmentarea cauzată de frontierele naționale în domeniul managementului traficului aerian.

Se așteaptă ca înființarea unui sistemului de blocuri funcționale să genereze beneficii:

  • standarde mai înalte privind siguranța: aeronavele vor urma anumite itinerare fără a se preocupa de trecerea frontierelor, fapt care va elimina riscul interferențelor înregistrate la trecerea frontierelor și pe cel al disparităților la nivel național în materie de proceduri de siguranță;
  • reducerea costurilor și a consumului de carburant: aeronavele vor putea urma rute mai directe, la altitudini mai favorabile; astfel, blocurile funcționale de spațiu aerian vor conduce la realizarea de economii de carburant și la diminuarea întârzierilor. Prin urmare, se vor ameliora serviciile furnizate pasagerilor, se vor înregistra beneficii pentru mediu, atât în ceea ce privește zgomotul, cât și emisiile, și vor fi reduse costurile zborurilor cu sume de ordinul miliardelor de euro pe an.

Statele membre sunt mai reticente din cauza faptului că reorganizarea va duce la desființarea unor locuri de muncă din autoritățile naționale de control al traficului aerian.

Vlad Bârleanu

Săftoiu, despre candidații PNL: Chiulangii și oameni care au tăcut, dar „au știut să vorbească cu paltonul liderului”

Deputatul PNL Adriana Săftoiu, care nu mai candidează pentru un nou mandat, comentează, într-o postare pe Facebook, listele PNL pentru alegerile parlamentare, afirmând că...

Apelul șefei medicilor de familie către populație – cel mai important lucru de făcut și principala cauză a îmbolnăvirilor

Președinta Asociației Medicilor de Familie București, Sandra Alexiu, face un apel către toată populația îndemnând la întărirea legăturii cu propriul medic de familie, mai...

Valul 2 de COVID. Teamă generală de colaps al sistemelor de sănătate în Europa. Situația epidemiologică la zi

Al doilea val al pandemiei de COVID-19 se răspândește cu o agresivitate mai mare decât în primăvara acestui an în toată Europa și provoacă...

Cum vor fi tratați asimptomaticii. Noul ordin al lui Nelu Tătaru are și un chestionar pentru medicii de familie

Ministrul sănătății, Nelu Tătaru, a aprobat ordinul prin care pacienții cu COVID-19 fără simptome sau cu forme ușoare nu vor mai fi internați, ci...

Germania: Moș Crăciun aduce ”lockdown” și polițiști

Vlad Drăghicescu (corespondență specială) Andy Grote, ministru de interne în landul Hamburg, avertizează că autoritățile se vor asigura că regulile ce prevăd limitarea drastică întâlnirilor private...