marți, 1 decembrie 2020 - 4:32

CNA interzice difuzarea spoturilor publicitare pentru proiectul Roșia Montană

Scandal la Buzău. Candidatul partidului fondat de „Petrov”, acuzat de blaturi și combinații politice

Dezvăluiri de senzație și scandaluri au apărut în aceste zile în viața politică buzoiană, protagoniști fiind politicieni cu state vechi, mai ales cu palmares...

Statistici alarmante în Japonia: mai multe victime cauzate de sinucideri într-o singură lună, decât toate decesele Covid. Femeile și copiii, cele mai expuse

Experții au avertizat că pandemia ar putea duce la o criză de sănătate mintală. Șomajul în masă, izolarea socială și anxietatea îi afectează pe...

UK: Pandemia scoate la suprafață rețelele de exploatare sexuală a româncelor. 90% dintre ele au fost recrutate de iubiți

Traficanții sexuali pot obține profituri de peste 1 milion de lire sterline pe an de pe urma unui bordel, iar restricțiile Covid le-au ușurat...

Pacienții COVID din corturile militare intră în iarnă. Primul medic al țării: Altă întrebare

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, luni, cu ocazia vizitării Spitalului Universitar București (fost Municipal), că nu există încă soluții pentru pacienții COVID internați în...

CNA va sancționa OTV că a continuat campania electorală şi în ziua votării

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat, marţi, 11 spoturi de promovare a proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană, difuzate între 1 septembrie şi 6 octombrie la principalele televiziuni naţionale, constatând că acestea încalcă legislaţia audiovizualului şi hotărând oprirea lor de la difuzare, potrivit mediafax.

Subiectul Roşia Montană a fost analizat în şedinţa de marţi a CNA în absenţa membrilor Narcisa Iorga, Florin Gabrea şi Valentin Jucan. La această dezbatere au participat Laura Georgescu, preşedintele CNA, Viorel-Vasile Buda, vicepreşedintele CNA, şi membrii Consiliului Lorand Turos, Monica Gubernat, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea.

Avocatul companiei Roşia Montană Gold Corporation, Sergiu Creţu, prezent la ședința CNA de marți, a solicitat Consiliului amânarea luării unei decizii pe subiectul Roşia Montană.

CNA a decis, însă, să continue discutarea subiectului, având în vedere că la Consiliu au fost primite peste 2.000 de reclamaţii privind modul în care radiodifuzorii au reflectat subiectul proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană şi al protestelor celor care se opun acestui proiect.

La propunerea Laurei Georgescu, președintele CNA, Consiliul a hotărât să aplice o decizie de intrare în legalitate în privinţa celor 11 spoturi, fapt care presupune că acestea nu mai pot fi difuzate în forma actuală.

Decizia de oprire de la difuzarea pe TV a spoturilor de promovare a proiectului de la Roşia Montană a fost luată de membrii CNA cu opt voturi “pentru”.

Membrii Consiliului au considerat că aceste spoturi au încălcat articolul 29, aliniatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia “Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei”.

De asemenea, Consiliul a considerat că spoturile respective au încălcat articolul 104 din Codul de reglementare ale conţinutului audiovizual, potrivit căruia “Sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul în care se utilizează practici comerciale înşelătoare sau practici comerciale agresive”.

Potrivit lui Lorand Turos, membru al CNA, această campanie de promovare a proiectului de la Roşia Montană este o formă de publicitate “interesantă”.

“Este vorba de o problemă care stă acum pe masa Parlamentului, se dezbate, se ia o decizie, pozitivă sau negativă, este o problemă politică, necesită o decizie politică. Părerea mea personală e că această companie are interesul bine stabilit de a obţine un vot pozitiv al Parlamentului şi ca atare promovează un interes politic. «Locurile de muncă pentru Roşia Montană sunt bune pentru România», în percepţia mea, este un mesaj politic. Eu aşa văd lucrurile, iar mesajele politice sau promovarea mesajelor politice prin spoturi publicitare este interzisă în afara campaniei electorale”, a spus Lorand Turos.

Potrivit monitorizării CNA, spoturile de promovare a proiectului de exploatare minieră de la Roșia Montană au fost difuzate:

  • Antena 3 – 11 spoturi (88 de difuzări);
  • B1 TV – 11 spoturi (135 de difuzări);
  • Realitatea TV – 4 spoturi (15 difuzări);
  • România TV – 11 spoturi (111 difuzări);
  • TVR 1 – 10 spoturi (67 difuzări);
  • TVR 2 – 10 spoturi (63 de difuzări);
  • Acasă TV – 5 spoturi (25 de difuzări);
  • Antena 1 – 9 spoturi (45 de difuzări);
  • Kanal D – 5 spoturi (32 de difuzări);
  • Prima TV – 8 spoturi (36 de difuzări);
  • Pro TV – 4 spoturi (13 difuzări);
  • Etno TV – 10 spoturi (45 de difuzări);
  • Taraf TV – 11 spoturi (47 de difuzări).

Prezenţi la şedinţa de marţi a CNA, reprezentanţii principalelor televiziuni naţionale au spus că au difuzat spoturile privind subiectul Roşia Montană cu respectarea legislaţiei audiovizuale privind comunicările comerciale.

D.M.

 

„Icoana” unui candidat PNL, în „procesiune electorală” prin județ. FOTO

Fostul primar din Turceni, Ion Iordache, își promovează imaginea obligându-și stafful de campanie să colinde cu tabloul său pe post de icoană. Este cel mai...

Top autostrăzi octombrie. Cele mai mari progrese ale constructorilor de autostrăzi. FOTO/VIDEO

Constructorii unor loturi din autostrăzile Comarnic – Brașov, Sibiu – Pitești și Sebeș – Turda au avut luna trecută cele mai mari progrese, potrivit...

Tragedia de la Piatra Neamț: Singurul supraviețuitor al incendiului a ieșit de la terapie intensivă

Pacientul adus în stare gravă la unitatea mobilă Leţcani de la Spitalul Judeţean Neamţ în urma incendiului din 14 noiembrie se simte mai bine,...

Poliția și jandarmeria Constanța, mobilizate pentru Pelerinajul de Sfântul Andrei ca pentru un Hram normal

„Dispozitive uzuale pentru un astfel de eveniment” şi „nu au fost adoptate măsuri suplimentare faţă de anii precedenţi” şi nici „nu au fost mobilizate...

Președintele Klaus Iohannis a stâlcit comorbiditățile

Președintele Klaus Iohannis a reușit să greșească forma celui mai des-utilizat substantiv din această pandemie. Liderul de la Cotroceni a spus “comorbități”, în loc...