22.8 C
București
vineri, 29 martie 2024 - 15:45
No menu items!

CIAS : Motoarele avionului prăbușit în Apuseni erau funcționale

spot_img

Concluzia reiese dintr-un raport provizoriu publicat, luni, de Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile

poze accident 3_SZ

Motoarele avionului BN2 prăbuşit în munţii Apuseni la începutul anului trecut erau funcţionale iar antena de transmisie era ruptă, potrivit unei declarații provizorii transmise de Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.

Conform declarației afișate pe site-ul cias.ro, comisia de investigație din Ministerul Transporturilor examinat epava și locul producerii accidentului, „a analizat, în colaborare cu reprezentantul acreditat al AAIB – UK, datele înregistrate pe GPS-ul găsit la bordul aeronavei și a analizat conformitatea sistemului ELT (Emergency Locator Transmitter) față de documentația tehnică de instalare, starea de funcționare, precum și momentul și modul de rupere al antenei de 406,025 MHz”. În declarația provizorie este precizat că specialiștii CIAS au studiat sistemul de căutare și salvare, „în limita competențelor CIAS, prin analizarea legislației în vigoare, analizarea documentelor puse la dispoziție de către Romatsa, intervievarea personalului din cadrul Romatsa, analizarea documentației internaționale de referință și a fost întocmit un document intern care va fi utilizat în intocmirea raportului final”.

Până la data publicării acestei declarații provizorii, Comisia de investigație privind siguranța aviației civile, a parcurs următoarele etape:

-a analizat condițiile meteo, în care s-a desfășurat misiunea de zbor, prin studierea hărţilor cu datele meteorologice reale observate la staţiile meteorologice din reţeaua ANM, imaginilor radar provenite de la reţeaua meteorologică naţională radar, imaginilor transmise de satelitul meteorologic geostaţionar pentru Europa, METEOSAT-10 şi a materialelor de prognoză emise de ROMATSA;

-a analizat starea de funcționare a motoarelor la momentul producerii accidentului, prin intermediul reprezentantului acreditat al NTSB, în laboratorul producătorului, respectiv Lycoming Engines din SUA

CIAS
raport

În declarația provizorie este menționat că specialiștii CAIS vor elabora un document intern privind starea de funcționare a stațiilor de radiocomunicații montate pe aeronavă, analizează zborul din punct de vedere al controlului traficului aerian împreună cu un expert cooptat de la EUROCONTROL și vor redacta draft-ul de Raport Final, în conformitate cu procedurile interne CIAS, elaborate în temeiul prevederilor Anexei 13 ICAO.