marți, 1 decembrie 2020 - 17:22

CFR se pregătește să închidă sute de gări

După ce și-a pus în cap credincioșii care au vrut să participe la pelerinaje, Guvernul se ceartă acum cu Federația Română de Fotbal

Guvernul lui Ludovic Orban a fost criticat, în ultimele zile, de credincioșii care au vrut să participe în număr mare la pelerinajul de Sf....

Ceremonie scurtă la Arcul de Triumf, de Ziua națională a României. Președintele Iohannis a avut o singură grijă – votul din 6 decembrie

Sărbătorile publice au fost anulate anul acesta, de Ziua Națională a României. Nu au mai avut loc petreceri, nu s-au mai împărțit sarmale și...

Scandal la Buzău. Candidatul partidului fondat de „Petrov”, acuzat de blaturi și combinații politice

Dezvăluiri de senzație și scandaluri au apărut în aceste zile în viața politică buzoiană, protagoniști fiind politicieni cu state vechi, mai ales cu palmares...

Statistici alarmante în Japonia: mai multe victime cauzate de sinucideri într-o singură lună, decât toate decesele Covid. Femeile și copiii, cele mai expuse

Experții au avertizat că pandemia ar putea duce la o criză de sănătate mintală. Șomajul în masă, izolarea socială și anxietatea îi afectează pe...

Măsura face parte din planul de eficientizare a transportului feroviar

Sute de gări și stații CFR vor fi desființate, conform Memorandumului privind măsurile de eficientizare a sectorului de transport feroviar al României. Astfel, mii de călători care au abonamente sau autorizații pe liniile respective rămân fără mijloace de transport.

În  memorandumul privind măsurile de eficientizare a sectorului de transport feroviar al României, necesare pentru aprobarea Master Planului General de Transport, coordonat de șeful AM-POST Marcel Boloș, a fost strecurat un paragraf prin care se recomandă transferul a sute de gări cu trafic de călători scăzut în administrarea autorităților publice și transformarea acestora în autogări.

În documentul citat se precizează că 90% din trafic este deservit doar de 23% de stațiile CF.

Există 1.000 de stații care generează mai puțin de 50 de călători pe zi și 533 de stații cu mai puțin de 10 pasageri pe zi. (…). Timpii de parcurs sunt mai mari ca urmare a staționării lungi în gări. Pentru anumite trenuri, acești timpi reprezintă până la 50% din timpul total de parcurs, spre exemplu pentru traseul Timișoara-Lugoj.

memorandum CFR

Experții din Ministerul Transporturilor au propus trecerea stațiilor CF în administrarea autorităților locale.

Transformarea gărilor cu trafic de călători sub 25 de persoane zilnic, în puncte de oprire concomitent cu transferul acestora, în administrarea autorităților publice locale, pentru a susține transportul public în comun de călători și transformarea acestora în autogări.

memorandum CFR

Calitatea slabă a materialului rulant contribuie la timpii de parcurs mari, având în vedere că 87% dintre locomotive sunt mai vechi de 20 de ani și 82% dintre vagoane sunt mai vechi de 25 de ani. În ciuda investițiilor substanțiale făcute prin intermediul finanțărilor internaționale pentru reabilitatea coridoarelor feroviare, nu sunt rezultate semnificative. Spre exemplu, timpii de parcurs înregistrați după reabilitare pe linia București-Constanța sunt, în prezent, cu 9 minute mai mari decât înainte de reabilitare (2 ore și 48 de minute față de 2 ore și 39 de minute).

Specialiști din industria feroviară au declarat pentru Sursa Zilei că sute de mii de călători vor utiliza autobuzele sau alte mijloace de transport în comun, asta însemnând, însă, că și banii pe bilete vor intra în buzunarele altor instituții, iar CFR va pierde la numărul călătorilor.

„Utilizatorii abonamentelor și autorizațiilor de călătorie nu sunt monitorizați pentru stabilirea rutelor origine-destinație. Prin această decizie, conducerea AM-POST, coordonatorii memorandumului privind măsurile de eficientizare a sectorului de transport feroviar al României, sugerează că utilizatorii frecvenți ai trenurilor să fie lipsiți de acest mod de transport”, ne-au explicat surse citate.

Ștefan Etveș

UK: Pandemia scoate la suprafață rețelele de exploatare sexuală a româncelor. 90% dintre ele au fost recrutate de iubiți

Traficanții sexuali pot obține profituri de peste 1 milion de lire sterline pe an de pe urma unui bordel, iar restricțiile Covid le-au ușurat...

Pacienții COVID din corturile militare intră în iarnă. Primul medic al țării: Altă întrebare

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, luni, cu ocazia vizitării Spitalului Universitar București (fost Municipal), că nu există încă soluții pentru pacienții COVID internați în...

„Icoana” unui candidat PNL, în „procesiune electorală” prin județ. FOTO

Fostul primar din Turceni, Ion Iordache, își promovează imaginea obligându-și stafful de campanie să colinde cu tabloul său pe post de icoană. Este cel mai...

Top autostrăzi octombrie. Cele mai mari progrese ale constructorilor de autostrăzi. FOTO/VIDEO

Constructorii unor loturi din autostrăzile Comarnic – Brașov, Sibiu – Pitești și Sebeș – Turda au avut luna trecută cele mai mari progrese, potrivit...

Tragedia de la Piatra Neamț: Singurul supraviețuitor al incendiului a ieșit de la terapie intensivă

Pacientul adus în stare gravă la unitatea mobilă Leţcani de la Spitalul Judeţean Neamţ în urma incendiului din 14 noiembrie se simte mai bine,...