11.2 C
București
joi, 18 aprilie 2024 - 22:33
No menu items!

Ce lipsea CFR-ului? O nouă structură. Sau tichie de mărgăritar

spot_img

Reprezentanții companiei și ai Ministerului Transporturilor vor să înființeze o agenție nouă, Autoritatea Feroviară Română

Viitoarea Autoritate de Reformă Feroviară trebuie să se ocupe de restructurarea şi eficientizarea căii ferate, fiind organizată în Direcții, cu un consiliu Director format din 5 membri. De asemenea, noua autoritate va stabili principiile pentru stabilirea tarifelor de utilizare a căii ferate, pentru companiile de transport, dar și modalitatea de acordare a subvențiilor către acestea. Aceeași autoritate, care va avea câteva zeci de noi angajați, trebuie să facă achizițiile pentru calea ferată – vagoane, locomotive, studii.

Sindicatele susțin că nu e nevoie de o nouă structură, cu noi angajați, în condițiile în care atât în cadrul CFR SA, cât și în cadrul Direcției Transport Feroviar din Ministerul Transporturilor, sunt oameni plătiți să facă aceleași lucruri. Asta în condițiile în care an de an, compania se restructurează și oamenii sunt disponibilizați, iar acordul cu FMI prevede micșorarea la jumătate a angajaților companiilor de pe calea ferată.

În replică, reprezentanții ministerului susțin că noua autoritate va avea atribuții noi, nu cele pe care le au deja companiile sau direcțiile din subordine. Ministerul se va împrumuta de bani pentru înființarea autorității, dar susține că aceasta se va finanța apoi din taxzele percepute de la operatorii feroviari. Asta înseamnă însă o taxă nouă pentru companiile din infrastructură, cărora nu le convine ca un organism de control al statului să fie plătit din banii operatorilor privați.