miercuri, 2 decembrie 2020 - 3:31

Ce lipsea CFR-ului? O nouă structură. Sau tichie de mărgăritar

Un totem metalic, urmărit din deșertul Utah/SUA, până la Bâtca Doamnei/Neamț de vânătorii de mistere

Fotografia unei structuri metalice misterioase apărută la sfârşitul lui noiembrie la Bâtca Doamnei/Piatra-Neamţ, în apropiere de cetatea dacică Petrodava, face înconjurul presei anglo-saxone, după...

Decizie istorică în UK: Curtea Supremă pune capăt practicilor de schimbare a sexului la copii sub 16 ani

Este puțin probabil ca un copil cu vârsta sub 16 ani care ia în considerare realocarea sexului să fie suficient de matur pentru a...

Mamă suedeză traumatizată de pierderea unui copil, îl ține pe al doilea 30 de ani închis în casă

Un bărbat în vârstă de 41 de ani a fost găsit închis într-un apartament dintr-un oraș apropiat capitalei Stockholm, după ce mama sa în...

Atac mortal cu mașină, într-o zonă pietonală din Trier/Germania

”Mai multe persoane” au fost ucise , iar alte 15 au fost rănite, marţi, de o maşină, într-o zonă pietonală din oraşul german Trier...

Reprezentanții companiei și ai Ministerului Transporturilor vor să înființeze o agenție nouă, Autoritatea Feroviară Română

Viitoarea Autoritate de Reformă Feroviară trebuie să se ocupe de restructurarea şi eficientizarea căii ferate, fiind organizată în Direcții, cu un consiliu Director format din 5 membri. De asemenea, noua autoritate va stabili principiile pentru stabilirea tarifelor de utilizare a căii ferate, pentru companiile de transport, dar și modalitatea de acordare a subvențiilor către acestea. Aceeași autoritate, care va avea câteva zeci de noi angajați, trebuie să facă achizițiile pentru calea ferată – vagoane, locomotive, studii.

Sindicatele susțin că nu e nevoie de o nouă structură, cu noi angajați, în condițiile în care atât în cadrul CFR SA, cât și în cadrul Direcției Transport Feroviar din Ministerul Transporturilor, sunt oameni plătiți să facă aceleași lucruri. Asta în condițiile în care an de an, compania se restructurează și oamenii sunt disponibilizați, iar acordul cu FMI prevede micșorarea la jumătate a angajaților companiilor de pe calea ferată.

În replică, reprezentanții ministerului susțin că noua autoritate va avea atribuții noi, nu cele pe care le au deja companiile sau direcțiile din subordine. Ministerul se va împrumuta de bani pentru înființarea autorității, dar susține că aceasta se va finanța apoi din taxzele percepute de la operatorii feroviari. Asta înseamnă însă o taxă nouă pentru companiile din infrastructură, cărora nu le convine ca un organism de control al statului să fie plătit din banii operatorilor privați.

După ce și-a pus în cap credincioșii care au vrut să participe la pelerinaje, Guvernul se ceartă acum cu Federația Română de Fotbal

Guvernul lui Ludovic Orban a fost criticat, în ultimele zile, de credincioșii care au vrut să participe în număr mare la pelerinajul de Sf....

Ceremonie scurtă la Arcul de Triumf, de Ziua națională a României. Președintele Iohannis a avut o singură grijă – votul din 6 decembrie

Sărbătorile publice au fost anulate anul acesta, de Ziua Națională a României. Nu au mai avut loc petreceri, nu s-au mai împărțit sarmale și...

Scandal la Buzău. Candidatul partidului fondat de „Petrov”, acuzat de blaturi și combinații politice

Dezvăluiri de senzație și scandaluri au apărut în aceste zile în viața politică buzoiană, protagoniști fiind politicieni cu state vechi, mai ales cu palmares...

Statistici alarmante în Japonia: mai multe victime cauzate de sinucideri într-o singură lună, decât toate decesele Covid. Femeile și copiii, cele mai expuse

Experții au avertizat că pandemia ar putea duce la o criză de sănătate mintală. Șomajul în masă, izolarea socială și anxietatea îi afectează pe...

UK: Pandemia scoate la suprafață rețelele de exploatare sexuală a româncelor. 90% dintre ele au fost recrutate de iubiți

Traficanții sexuali pot obține profituri de peste 1 milion de lire sterline pe an de pe urma unui bordel, iar restricțiile Covid le-au ușurat...