sâmbătă, 5 decembrie 2020 - 5:35

Ce este Ello, noua rețea de socializare care promite siguranţă şi zero publicitate

Națiunile Unite: Anul 2021 se transformă într-o catastrofă umanitară

Anul viitor se transformă într-o catastrofă umanitară, iar țările bogate nu trebuie să calce țările sărace într-o „luptă pentru vaccinuri”, afirmă conducerea ONU, într-o...

13 milioane de români, planificați la vaccinarea antiCovid

Preşedintele Comitetului Naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 (CNCAV) Valeriu Gheorghiţă a declarat vineri că, în cadrul vaccinării anti-COVID-19, obiectivul este...

Hotărâre CNSU: Piețe deschise și libertate de circulație în noaptea alegerilor

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a aprobat, vineri, o nouă hotărâre, care vizează, în principal, reluarea activităţii pieţelor agroalimentare organizate în spaţii închise...

Procurorul Călin Nistor se pensionează din DNA

Fostul procuror DNA Călin Nistor cere eliberarea din funcţie, prin pensionare, la CSM iar Secţia pentru Procurori a CSM va lua solicitarea în discuţie...

Ello este considerată reţeaua de socializare “anti-Facebook”

ello

O nouă rețea de socializare care permite crearea de cont doar pe bază de invitaţie şi care promite un loc simplu, transparent şi fără reclame, ar putea fi un pericol pentru Facebook, având din ce în ce mai mulţi doritori de înscriere.

Cu un concept creat de web designerul Paul Budnitz, Ello este considerată reţeaua de socializare “anti-Facebook” şi se poziţionează ca o reţea cu un manifest şi cu o conştiinţă socială şi ca un loc fără publicitate, informează The Guardian, citat de Mediafax.

  • Înscrierea se face doar pe bază de invitaţie. Ar trebui să fie oarecum uşor de obţinut, poţi cere una sau poţi ruga un prieten care are cont să îţi trimită una.
  • Ello este încă în faza de testare beta, are bug-uri de programare, dar atrage în continuare din ce în ce mai mulţi doritori. 31.000 de noi utilizatori au cerut să testeze versiunea beta în această săptămână.
  • E o platformă de socializare cu un manifest:

Reţeaua ta de socializare e deţinută de companii.

Fiecare lucru pe care îl postezi, fiecare prieten pe care ţi-l faci şi fiecare link pe care îl accesezi este urmărit, înregistrat şi transformat în informaţie. Agenţiile de publicitate cumpără datele tale ca să îţi arate mai multe reclame. Eşti produsul a ceea ce e cumpărat şi vândut.

Noi credem că există o cale mai bună. Credem în îndrăzneală. Credem în frumuseţe, simplitate şi transparenţă. Credem că oamenii care fac lucruri şi cei care le folosesc ar trebui să fie parteneri.

Credem într-o reţea de socializare care poate fi un instrument pentru crearea de posibilităţi. Nu unul de decepţie, nu de constrângere sau manipulare – ci un loc pentru conectare, creaţie şi sărbătorirea vieţii.

Nu eşti un produs.

  • Creativii din spatele reţelei Ello sunt designerul de biciclete Paul Budnitz, graphic designerii Berger & Föhr şi programatorii Mode Set.
  • Logo-ul are un iz de “V for Vendetta” – o faţă zâmbitoare neagră, fără ochi. Pare să fie o referinţă la respectul pentru initimitate. Site-ul are şi o funcţie prin care îţi poţi acoperi faţa din fotografii cu logo-ul, asigurând anonimitate.
  • Fluxul reţelei de socializare este împărţit în două categorii: “Prieteni” şi “Zgomot”. Prima oferă noutăţi pe larg despre oameni pe care îi cunoşti bine, iar a doua oferă bucăţi de informaţie destinate tuturor.
  • Există totuşi nişte semne de întrebare cu privire la confidenţialitatea şi siguranţa utilizatorului. Echipa Ello explică, în secţiunea de prezentare, că strânge “nişte informaţii” legate de vizita utilizatorului, informaţii care îi “ajută să înţeleagă cum folosesc Ello”, astfel încât să poată face platforma mai bună. Informaţiile colectate vizează localizarea, limba, site-ul de provenienţă şi timpul destinat vizitei. Reţeaua foloseşte o “versiune specială anonimă” de Google Analytics pentru colectarea datelor vizitatorilor. “Dacă acest lucru nu te face să te simţi confortabil, oferim şi opţiunea de a refuza”, mai informează ello.co.

D.M.

Neolife Medical Center oferă un cadou pacienților oncologici. “Care dintre noi?”, un film motivațional, inspirat din realitate

Un centru medical din Capitală oferă o șansă pacienţilor oncologici de a vedea boala dintr-o altă perspectivă, prezentând un film artistic pe cât de...

S-au publicat modificările ordonanței pentru părinții care stau acasă cu copiii în pandemie

Părinții care stau acasă pentru îngrijirea copiilor care nu merg la școală sau grpdiniță din cauza restricțiilor nu mai primesc zile libere plătite, dacă...

Tir de critici împotriva Comisiei Europene pentru secretizarea contractelor pentru vaccinuri. Ce profituri face industria Farma din pandemie

UE pariază viitorul cetățenilor săi și al economiei europene pe vaccinuri. Dar care sunt termenii acestui pariu și cât de mult vor trebui să...

Profilul „cârtiței” de la „Operațiuni Speciale” Brașov

Surse judiciare creionează pentru STIRIPESURSE profilul ofițerului Emanoil Mirică, care se pare că era șeful Biroului de Operațiuni Speciale, din cadrul Direcției de Operațiuni...

Cercetătorii redau vederea pierdută la șoareci, printr-o intervenție genetică de reîntinerire a celulelor

Își amintesc celulele vechi și deteriorate cum era să fii tânăr? O echipă de cercetători de la Harvard afirmă că a reprogramat neuronii în...