miercuri, 25 noiembrie 2020 - 11:06

Ce au căutat procurorii DNA la Autoritatea Aeronautică Civilă. Vezi cine este denunțătorul

Regatul Unit relaxează restricțiile pentru a permite formarea „bulei de Crăciun”: câte trei familii, timp de cinci zile

Cele patru națiuni din Regatul Unit au convenit să relaxeze restricțiile COVID-19 de Crăciun pentru a permite până la trei gospodării să se întâlnească...

Franța ridică restricțiile în decembrie și începe vaccinarea masivă anticovid, fără a-și obliga cetățenii

Guvernul francez intenţionează să ridice măsurile de izolare şi să permită deplasările începând de pe 15 decembrie, cu puţin timp înaintea sărbătorilor de sfârşit...

Cristoiu: Ciolacu, blat cu PNL. Demisia, diversiune pentru a contracara inițiativa USR

Publicistul Ion Cristoiu susține că demisia lui Marcel Ciolacu din Parlament pentru a renunţa la pensia specială este, de fapt, o diversiune pusă la...

Rafila semnalează blocarea inexplicabilă a testărilor COVID

Profesorul Alexandru Rafila semnalează cu îngrijorare că numărul de teste pentru depistarea pacienţilor cu COVID-19 a scăzut cu 20% de la o zi la alta...

Autoritatea Aeronautica

Procurorii DNA au descins la sediul Autorității Aeronautice Civile Române (AACR) pentru a cerceta, în principal, modul în care a fost concesionat Aeroportul Bacău uneia dintre firmele lui Nelu Iordache, pentru 34 de ani.

Potrivit unor surse judiciare, ancheta a pornit chiar de la denunţul făcut, din arest, de afacerist. Astfel, Autoritatea Aeronautică a aprobat, în 2010, pentru prima dată, un parteneriat public-privat pentru aeroportul din Bacău. Firma Blue Aero, care și-a adjudecat acest contract, avea ca acționar majoritar societatea Blue Air, care se lăuda la vremea respectivă cu investiţii viitoare de 45 de milioane de euro – terminal nou, modernizarea pistei, construirea unei parcări. Chiar dacă modernizarea nu s-a realizat, omul de afaceri a avut de câştigat – operatorul low-cost a transportat, anual, sute de mii de pasageri către diverse țări din UE. Caracterul de exclusivitate a operării aeroportului de către Blue Air şi transformarea acestuia în baza de operaţiuni a companiei lui Iordache a adus sume consistente în buzunarele controversatului om de afaceri. Din datele oficiale rezulta că, numai în 2012, terminalul aeroportului a fost tranzitat de peste 393.000 de pasageri, faţă de 120.000 cât era traficul înainte de preluarea aeroportului de către Blue Air.

Începând de la 1 noiembrie 2013, contractul de concesionare cu firma Blue Aero, cea care făcea parte din grupul de firme al lui Nelu Iordache, a fost reziliat unilateral. Societatea concesionară are de plătit trei miliarde de lei vechi din penalități și alte trei miliarde de lei vechi pentru chirii, dar contestaţiile încă se mai judecă prin instanţele din Bacău.

Ioana Theodoru

Revoltător! Drama rudelor unui decedat de COVID. Afaceri cu pacienți morți. AUDIO/DOCUMENTE

Rudele unui pacient decedat din cauza COVID au avut parte de o experiență terifiantă în momentul în care a trebuit să ridice cadavrul din...

Circ și troc în Parlament cu pensiile speciale și alocațiile copiilor

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, pune condiții pentru introducerea în circuitul legislativ a proiectelor PNL și USR de abrogare a pensiilor speciale: liberalii și useriștii...

Scandal pe validarea demisiilor USR din Parlament

Liderul deputaţilor PNL, Florin Roman, a solicitat, în plen, să se ia act de demisiile parlamentarilor Uniunii Salvaţi România depuse marţi şi să se...

Orban: Pensiile speciale au fost instituite de PSD

Premierul Ludovic Orban, candidatul PNL București pentru Parlament, a declarat luni seară, la B1TV, că aproape toate pensiile speciale au fost instituite prin legi...

Parlamentarii USR demisionează în masă pentru a nu mai primi pensii speciale

Liderul USR, Dan Barna, a anunţat că toţi senatorii şi deputaţii USR vor demisiona, în cursul zilei de marţi, pentru a nu beneficia de...