Câte zeci de milioane de euro pierde Maria Șarapova

Trei sponsori importanți s-au distanțat marți de jucătoarea de tenis Maria Șarapova, care a anunțat luni că a fost depistată pozitiv la un control antidoping.

Astfel, reprezentanții grupului american Nike, cel mai mare producător de echipamente sportive la nivel mondial, au informat: “Am decis să ne suspendăm relația cu Maria atâta timp cât investigația continuă”.

Șarapova și reprezentanții Nike semnaseră în 2010 un contract de sponsorizare cu o durată de 8 ani și o valoare de 70 de milioane de dolari.

La rândul său, producătorul elvețian de ceasuri TAG Heuer a anunțat că a abandonat planurile vizând prelungirea unui acord de sponsorizare care a expirat anul trecut. “Având în vedere situația actuală, marca elvețiană de ceasuri a suspendat negocierile și a decis să nu mai reînnoiască contractul cu Maria Șarapova“, a declarat o purtătoare de cuvânt a producătorului, citată de agenția de presă DPA.

Tot marți, constructorul german de automobile de lux Porsche, care sponsorizează turneul de tenis ce va avea loc luna viitoare la Stuttgart, a anunțat că va suspenda calitatea de ambasador al brandului acordată Mariei Șarapova. “Până când vor apărea noi detalii și vom putem să analizăm situația, am decis să suspendăm activitățile planificate”, a informat Porsche într-un comunicat de presă.

De asemenea, Șarapova va mai pierde 300.000 de dolari, bani câștigați la Australian Open în acest an.

Maria Șarapova a dezvăluit, luni, că fost depistată pozitiv în urma unui control antidoping efectuat în timpul Openului Australiei. Campioana rusă a explicat că a fost depistată pozitiv la meldonium, un medicament inclus pe lista produselor interzise începând cu data de 1 ianuarie 2016.

Cu cinci titluri de Mare Șlem în palmares, jucătoarea rusă de tenis Maria Șarapova a devenit o referință pentru sport-business, cu o averea estimată la peste 200 milioane de dolari.

Rusoaica este sportiva cel mai bine plătită din lume în 2015, conform revistei Forbes, cu peste 29 milioane dolari câștiguri, dintre care șapte milioane de euro, pe teren. Restul, de 22 de milioane de euro, au provenit din contractele de publicitate.

R.D.

NICIUN COMENTARIU