2 C
București
duminică, 28 noiembrie 2021 - 7:41
No menu items!

Capcanele BLACK FRIDAY. La ce trebuie să fii atent când îți cumperi un telefon

spot_img

Cele mai mari vânzări de telefoane mobile se înregistreză în perioada de reduceri de Black Friday. ANCOM atrage atenția la capcanele pe care le pot conține ofertele.

ANCOM recomandă o atenție sporită ofertelor telecom promovate în această perioadă, iar atunci când examinează produsele specifice acestui domeniu, cum ar fi de exemplu abonamentele pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune care pot include echipamente precum smartphone, tabletă sau televizor cu o reducere substanțială, să analizeze următoarele aspecte:

– costul lunar al abonamentului care facilitează achiziționarea echipamentelor la prețuri reduse sau gratuite

– intervalul exact în care ar urma să beneficieze de eventuale reduceri ale costului lunar al abonamentului

perioada minimă contractuală, respectiv acel interval de timp în care utilizatorul nu poate renunța la contract fără a plăti taxe de reziliere anticipată – perioadă limitată legal la 12 sau 24 de luni pentru contractele telecom

– câte minute/SMS-uri/trafic de date include abonamentul, în ce rețele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate și ce tarife se aplică după consumarea lor

– dacă și în ce condiții furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicații (de tip VoIP, file-sharing etc.)

– dacă serviciul este disponibil în zona lor de reședință. Pentru a verifica acoperirea cu semnal mobil pentru tehnologiile 2G/3G/4G, pentru toţi operatorii mobili activi pe piaţa din România, utilizatorii pot consulta platforma informatică a ANCOM www.aisemnal.ro

– de asemenea, utilizatorii pot consulta Netograf – aplicația de testare a calității serviciului de internet care oferă și informații cu privire la viteza experimentată în mod real de utilizator.

Creșterea numărului de achiziții de diverse produse din perioada Black Friday influențează semnificativ activitatea de curierat din România. În această perioadă, având în vedere numărul mare de comenzi, este posibilă apariția unor întârzieri la livrarea coletelor sau a deteriorării sau pierderii acestora în timpul transportului.

ANCOM recomandă verificarea opțiunilor de livrare pe care le oferă comerciantul de la care este cumpărat produsul și solicitarea de servicii suplimentare de siguranță, cum ar fi serviciul cu deschidere la livrare sau serviciul de trimitere cu valoare declarată.