marți, 20 octombrie 2020 - 9:44

Câștigătorul licitației pentru CFR Marfă cumpără și operatorul feroviar din Croația

La Iași, nu mai există locuri la ATI. Spitalul lui Tătaru nu poate fi utilizat

Toate paturile de Terapie Intensivă din municipiul Iaşi care tratează bolnavi de Covid-19 sunt ocupate, şefii sistemului sanitar ieşean căutând soluţii pentru internarea cazurilor...

Managerul Spitalului Timișoara îndemna românii să aleagă politic, acum se teme că medicii vor alege pacienții

Managerul Spitalului "Victor Babeș" din Timișoara, Cristian Oancea, cel care îndemna românii să meargă la vot, susține că, în actualele condiții, medicii vor ajunge...

Restricțiile în Capitală, modificate radical de Comitetul pentru Situații de Urgență

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență emite o a doua hotărâre, în cursul aceleiași seri, modificând-o pe prima în mod substanțial. Creșele și after...

Iohannis: Autoritățile au și greșit, dar nu e haos

Președintele Klaus Iohannis a admis, luni seara, în cadrul unei conferințe de presă, că autoritățile centrale au luat măsuri bune, dar au făcut și...

Câștigătorul licitației pentru CFR Marfă cumpără și operatorul de transport pe șine din Croația

Grup Feroviar Român (GFR), subsidiara grupului Grampet deținut de omul de afaceri român Gruia Stoica, a fost selectat de Guvernul Croației pentru achiziționarea a 75% din acțiunile Căilor Ferate Croate, divizia de Transport de Marfă (HZ Cargo). Vânzarea va fi finalizată în următoarea lună, a declarat ministrul croat al Transporturilor, Sinisa Hajdas Doncic, citat de International Railway Journal.

Alte două companii – Rail Cargo Austria și AWT din Cehia – au mai depus oferte, dar potrivit presei locale doar oferta lui Stoica a îndeplinit condițiile de participare la licitație. Valoarea totală a tranzacției este estimată la 190 de milioane de dolari. HZ Cargo a transportat, în 2011, aproximativ 12 milioane de tone de marfă.

HZ Cargo a devenit o societate cu răspundere limitată (SRL) în 2007, ca urmare a reorganizării HZ într-o companie de tip holding, și până acum a rămas o subsidiară deținută integral de HZ Holding.

Luna trecută, Guvernul României a anunțat că a ales GFR drept câștigător a 51% din acțiunile la CFR Marfă. Cu toate acestea, tranzacția propriu-zisă nu a fost dusă la capăt, în condițiile în care Gruia Stoica nu a achitat momentan suma datorată statului român.

Consiliul Concurenței, dar și Comisia Europeană, așteaptă finalizarea procesului de privatizare, pentru a certifica dacă GFR a devenit monopol. Prețul oferit de Stoica pentru CFR Marfă este de 202 milioane de euro, iar omul de afaceri și-a asumat investiții de 900 de milioane de lei, plus 1,5 milioane de euro investiții de mediu.

Cosmina Croitoru

Noile restricții pentru București intră în vigoare în această noapte. Care sunt acestea

Comitetul pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului București s-a întrunit luni în şedinţă, pentru a constata rata de incidenţă a cazurilor de COVID-19 din...

Stare de asediu în capitala Europei. Belgia a pierdut controlul asupra pandemiei

Belgia introduce de luni, ora 23.59, starea de asediu, care cuprinde inclusiv o interdicție de deplasare pe timpul nopții. Belgia pierde controlul asupra celui...

Eurostat: România a înregistrat în august cea mai mare creștere din UE în construcții

Lucrările de construcţii în România au înregistrat o creştere de 12,4%, în luna august 2020 comparativ cu aceeaşi lună din anul anterior, acesta fiind...

De marți, masca va fi obligatorie în București, în toate spațiile

Premierul Ludovic Orban a anunțat duminică seară că masca va deveni obligatorie în toate spațiile publice deschise și închise din București, după ședința de...

Orban despre candidatul penal al PNL de la Olt: Nu încalcă criteriile de integritate ale partidului

Premierul Ludovic Orban a venit cu precizări privind o parte din candidații PNL la alegerile parlamentare care au probleme cu legea, putând fi considerați...