duminică, 12 iulie 2020 - 12:36

BREXIT. Producătorii de mașini se mută în România

Președintele Bulgariei cere demisia „Guvernului mafiot”

Preşedintele Bulgariei, Rumen Radev, a cerut sâmbătă demisia guvernului, despre care a spus că are un „caracter mafiot”, după percheziţii fără precedent la sediul...

Cristoiu: Afacerile medicale penale din pandemie nu vor fi anchetate de niciun procuror

Jurnalistul Ion Cristoiu acuză mecanismul prin care s-au făcut afaceri cu echipamente sanitare din bani publici pe timpul pandemiei, avertizând că niciuna nu va...

Fostul șef al SIE, Slviu Predoiu: Guvernanții folosesc boala pentru a dezbina

Fostul director al SIE, consultantul Silviu Predoiu, este de părere că, pe timp de pandemie, guvernanţii dictează reguli şi norme pe care le încalcă...

Cel mai mare sindicat din Sănătate cere Senatului să îndrepte anomaliile din legea carantinei

Federaţia Sanitas cere Senatului României să analizeze cu atenţie proiectul de act normativ şi să corecteze toate anomaliile pe care este pe cale să...

Mai mulți producători de maşini intenţionează să îşi mute centrele de cercetare în Estul Europei, după votul în favoarea Brexit din Marea Britanie, pentru a-şi micşora costurile şi pentru a-şi păstra accesul liber la piaţa europeană, relatează The Guardian, citat de Mediafax.

Firmele de recrutare caută personal instruit şi directori executivi care să conducă echipe de cercetare şi dezvoltare în Bulgaria, Ungaria şi România.

Schimbarea de direcţie către Europa de Est din ultimii ani s-a intensificat în urma referendumului din Marea Britanie, pe fondul costurilor luate în calcul de producători, susţine DHR International, o companie de recrutare cu birouri în peste 25 de ţări.

Mai mult, reprezentanţii DHR susţin că personalul experimentat este cu 40% mai ieftin în Estul Europei; companiile doresc, în acelaşi timp, să mute angajaţii cu vechime din Marea Britanie.

Analiştii spun că firmele care au sediul în Marea Britanie vor fi nevoite să ia în considerare mutarea unor părţi sau a întregii producţii pe continent, dacă nu se va ajunge la o înţelegere cu Bruxelles-ul care să includă accesul pe piaţa liberă şi libertatea de mişcare a forţei de muncă.

Jaguar, Renault şi Audi şi-au deschis deja fabrici în Estul Europei. Renault a înfiinţat în România centre industriale, de design şi de testare, în urma unor investiţii de peste două miliarde de euro şi angajarea a mai mult de 16.000 de muncitori.

Bulgaria este pe locul doi, după Germania, ca procent de ingineri industriali absolvenţi, conform datelor Unesco.

Emanuel Stan

Protestele continuă la Tel Aviv. Israelienii cer în stradă accelerarea planurilor de ajutor economic

Mii de israelieni au demonstrat sâmbătă la Tel Aviv, supăraţi pe ceea ce ei consideră a fi răspunsul necorespunzător al guvernului la şocurile economice...

SUA își avertizează cetățenii despre „riscul crescut de detenţie arbitrară” în China

Statele Unite şi-au atenţionat sâmbătă cetăţenii asupra "riscului crescut de detenţie arbitrară" în China, într-un context de tensiuni puternice între Washington şi Beijing, relatează...

Epidemiologul Molnar Geza spune când va fi depășit al doilea vârf al epidemiei

Epidemiologul Molnar Geza a afirmat, sâmbătă, la Digi24, că numărul mare de cazuri din ultima vreme nu este răspândit egal în toată țara iar în acest...

Laserul de la Măgurele, solicitat de SUA în lupta anti-COVID

Superlaserul de la Măgurele ar putea avea o utilitate în lupta anti-COVID. Celebra Universitate Johns Hopkins din Statele Unite a solicitat o colaborare pentru...

Tăriceanu: Majorarea pensiilor cu 40%, colac de salvare pentru economie

Fostul premier, liderul ALDE Călin Popescu Tăriceanu, consideră că majorarea pensiilor la 40%, așa cum s-a decis în Parlament, ar fi un colac de...