joi, 6 august 2020 - 4:40

Bode: Anual 2% din PIB pentru infrastructura de transport în următorii 10 ani

Horațiu Moldovan și Raed Arafat se bat cap în cap pe tema asimptomaticilor

Bâlbele autorităților legate de transmiterea coronavirusului nu au limite. Ministerul Sănătății nu reușește, nici după cinci luni de la deputul pandemiei, să aibă o...

Avocatul Poporului: Este ilegal să i se ceară test COVID-19 unui angajat la întoarcererea la muncă

Condiţionarea angajatului de către angajator ca, la momentul întoarcerii la muncă după perioada de boală sau de carantină, să prezinte un test negativ SARS-CoV-2...

Tribunalul București a respins cererea de înregistrare a noii conduceri PLUS

Tribunalul Bucureşti a decis miercuri să respingă, ca neîntemeiată, cererea de înregistrare în Registrul Partidelor Politice a Hotărârii din 7 decembrie 2019 a Convenţiei...

Gheorghe Nichita, încătușat în propria casă pentru a fi încarcerat în dosarul UTI: „Nu mă așteptam la așaceva!”

Polițiștii l-au ridicat, miercuri seara, în cătușe pe fostul primar al Iaşiului, Gheorghe Nichita, de la locuința sa din Copou. Reamintim că Nichita a...

În următorii 10 ani, în fiecare an 2% din Produsul Intern Brut (PIB) va merge, în medie, către investiții în infratructura de transport, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, în cadrul unei conferințe în care a prezentat strategia Guvernului Orban pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii în perioada 2020-2030.

Strategia prevede investiții de peste 72 de miliarde de euro. Vistieria statului nu va fi suficientă. Mare parte din acești bani ar urma să vină din fonduri europene și împrumuturi externe sau proiectel în partneriat public-privat. Oficialul de la Transporturi a precizat că planul pus pe hârtie este practic o actualizare a strategiei de implementare a Master Planului de Transport.

„Am venit cu angajament ferm pentru alocarea 2% din PIB pe an pentru finanțarea domeniului transporturilor față de 0,6% cât avem astăzi”, a spus ministrul Lucian Bode. „Putem vorbi despre 1% din PIB anul viitor și 3% peste doi ani”, a adăugat acesta.

„La noi în ultimii ani investițiile majore în infrastructură s-au făcut în principal din fonduri europene. Acesta este un dezechilibru. Ele ar trebui să fie complemetare celor din bugetul național. De aceea este important acest angajament de a aloca 2% din PIB care va asigura necesarul pentru toate aceste proiecte. Asta înseamnă undeva la 4 miliarde de euro pe an”, a adăugat și Felix Ardelean, director general al Direcției Generale Organismul Intermediar pentru Transporturi.

Ca să poată cheltui 4 miliarde de euro pe an, în cazul în care acești bani vor fi și alocați an de an, oficialii din transporturi sunt conștienți că trebuie îmbunătățită capacitatea administativă a statului pentru derularea contractelor.

„Dacă noi am avea pentru următorul an o sumă de 4 miliarde de euro pentru investiții în infrastructură, cu condiția că dacă nu o cheltuim ni se I înapoi, n present noi nu avem capacitatea de a cheltui acești ani”, a precizat Ardelean.

Fondurile europene vor fi, însă, esențiale, pentru punerea în aplicare a strategii de investiții prezentată de ministrul Bode, care este evaluate la 72,4 miliarde de euro.

Oficialii din Transporturi estimează că de la Bruxelles vor veni pe următorul buget circa 5,9 miliarde de euro pentru investiții în infratsructură. „Plannul de recuperare și reziliență urmează să detalieze pe fiecare domeniu. Noi am estimat și aici 7 miliarde de euro. Ceea ce duce pentru perioada 2021-2027 totalul la 12,9 miliarde de euro”, a adăugat Felix Ardelean, director general al Direcției Generale Organismul Intermediar pentru Transporturi.

Ministrul Lucian Bode a anunțat și un plan cu şase măsuri pentru accelerarea proiectelor de infrastructură. „Creşterea calităţii studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice, eficientizarea relaţiei cu instituţiile şi entităţile avizatoare, îmbunătăţirea legislaţiei privind achiziţiile publice, introducerea unui sistem de judecată mai rapid al contestaţiilor, creşterea performanţei beneficiarilor şi a cooperării între autorităţile locale şi cele naţionale şi nu în cele din urmă o monitorizare profesionistă a implementării acestor proiecte. Credem noi că doar printr-un astfel de efort vom reuşi să avem rezultate vizibile, un salt calitativ considerabil faţă de perioada anterioară”, a declarat acesta.

Imagini clarificatoare în cazul George Floyd, scurse în presa britanică, seamănă discordie

În materialele obținute de Daily Mail de pe camerele de corp purtate de doi dintre fostii ofițeri de poliție din Minneapolis implicați în arestarea...

Afirmație alarmantă a lui Donald Trump: Explozia de la Beirut a fost un atac!

Afirmația neobișnuită a lui Donald Trump potrivit căreia explozia masivă din Beirut a fost un atac cu bombă a reînviat teama despre potențial președintelui...

Roșu, galben și verde – scenariile după care se vor desfășura cursurile în învățământ, din 14 septembrie

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, miercuri, că noul an de învăţământ preuniversitar va începe pe 14 septembrie, iar majoritatea elevilor vor merge efectiv la...

Cum a dat poliția amenzi la priveghiul interlopului Emi Pian

Ținuți la poartă câteva ore, polițiștii și jandarmii au aplicat 30 de amenzi participanților la priveghi și familiei lui Emi Pian. Sute de persoane...

Vaccinul american contra Covid-19 va costa mai puțin de 40 USD

Moderna Inc a spus miercuri că au fost încheiate acorduri pentru cantități mici ale vaccinului său experimental la un preț cuprins între 32 și...