marți, 19 ianuarie 2021 - 5:26

Bode: Anual 2% din PIB pentru infrastructura de transport în următorii 10 ani

Tulpina sud-africană nu produce mortalitate mai mare, dar e cu 50% mai contagioasă

Noua tulpină a coronavirusului identificată în Africa de Sud în octombrie, predominantă în prezent în ţara de pe continent cea mai afectată de pandemie,...

Excepții de CARANTINĂ pentru românii care se întorc în țară. DOCUMENT

Românii care revin în țară pentru evenimente tip naștere, căsătorie, deces și tratament medical ar putea primi o excepție de carantinare. Conform Hotărârii nr. 4...

România restricționează vaccinările anti-COVID

Autoritățile din România restricționează temporar numărul de noi vaccinuri anti-COVID la maximul 16.800/zi la nivel național, ca urmare a întârzierii livrării dozelor de către...

Medicamente anti-COVID pe care Gigi Becali voia să le aducă în țară, blocate la graniță. Care este motivul

Un transport de medicamente anti-COVID pe care Gigi Becali voia să îl aducă în România a fost blocat la frontieră. Medicamentele de proveniență rusească...

În următorii 10 ani, în fiecare an 2% din Produsul Intern Brut (PIB) va merge, în medie, către investiții în infratructura de transport, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, în cadrul unei conferințe în care a prezentat strategia Guvernului Orban pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii în perioada 2020-2030.

Strategia prevede investiții de peste 72 de miliarde de euro. Vistieria statului nu va fi suficientă. Mare parte din acești bani ar urma să vină din fonduri europene și împrumuturi externe sau proiectel în partneriat public-privat. Oficialul de la Transporturi a precizat că planul pus pe hârtie este practic o actualizare a strategiei de implementare a Master Planului de Transport.

„Am venit cu angajament ferm pentru alocarea 2% din PIB pe an pentru finanțarea domeniului transporturilor față de 0,6% cât avem astăzi”, a spus ministrul Lucian Bode. „Putem vorbi despre 1% din PIB anul viitor și 3% peste doi ani”, a adăugat acesta.

„La noi în ultimii ani investițiile majore în infrastructură s-au făcut în principal din fonduri europene. Acesta este un dezechilibru. Ele ar trebui să fie complemetare celor din bugetul național. De aceea este important acest angajament de a aloca 2% din PIB care va asigura necesarul pentru toate aceste proiecte. Asta înseamnă undeva la 4 miliarde de euro pe an”, a adăugat și Felix Ardelean, director general al Direcției Generale Organismul Intermediar pentru Transporturi.

Ca să poată cheltui 4 miliarde de euro pe an, în cazul în care acești bani vor fi și alocați an de an, oficialii din transporturi sunt conștienți că trebuie îmbunătățită capacitatea administativă a statului pentru derularea contractelor.

„Dacă noi am avea pentru următorul an o sumă de 4 miliarde de euro pentru investiții în infrastructură, cu condiția că dacă nu o cheltuim ni se I înapoi, n present noi nu avem capacitatea de a cheltui acești ani”, a precizat Ardelean.

Fondurile europene vor fi, însă, esențiale, pentru punerea în aplicare a strategii de investiții prezentată de ministrul Bode, care este evaluate la 72,4 miliarde de euro.

Oficialii din Transporturi estimează că de la Bruxelles vor veni pe următorul buget circa 5,9 miliarde de euro pentru investiții în infratsructură. „Plannul de recuperare și reziliență urmează să detalieze pe fiecare domeniu. Noi am estimat și aici 7 miliarde de euro. Ceea ce duce pentru perioada 2021-2027 totalul la 12,9 miliarde de euro”, a adăugat Felix Ardelean, director general al Direcției Generale Organismul Intermediar pentru Transporturi.

Ministrul Lucian Bode a anunțat și un plan cu şase măsuri pentru accelerarea proiectelor de infrastructură. „Creşterea calităţii studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice, eficientizarea relaţiei cu instituţiile şi entităţile avizatoare, îmbunătăţirea legislaţiei privind achiziţiile publice, introducerea unui sistem de judecată mai rapid al contestaţiilor, creşterea performanţei beneficiarilor şi a cooperării între autorităţile locale şi cele naţionale şi nu în cele din urmă o monitorizare profesionistă a implementării acestor proiecte. Credem noi că doar printr-un astfel de efort vom reuşi să avem rezultate vizibile, un salt calitativ considerabil faţă de perioada anterioară”, a declarat acesta.

Premierul Florin Cîțu a lipsit de la ședința coaliției pe bugetul de stat, pentru că a avut “o întâlnire mai importantă”

Premierul Florin Cîțu a lipsit, luni, de la ședința coaliției de guvernare, la care s-a dezbătut și bugetul de stat pe 2021. La finalul ședinței,...

Cum arată plămânii unui bolnav de COVID – 19 față de cei ai unui fumător înrăit

O serie de imagini cu plămânii pacienților infectați cu coronavirus au fost date publicității de CBS News. Medicii fac comparație cu plămânii unor fumători...

Un alt lider de opinie mătură pe jos cu Orban: “Au fost eliminați membri PNL pentru a intra spuma traseistă”

Adriana Săftoiu, fost deputat PNL, spune că partidul a derapat grav de la principiile morale sub conducerea lui Ludovic Orban, un exemplu fiind importul...

Magistrații, către conducerea DNA: Asumați-vă abuzurile din trecut. DOCUMENT

Patru asociaţii ale magistraţilor, altele decât cele care obișuiesc să critice public activitatea din justiție, dar și deciziile politice referitoare la justiție, reacţionează dur...

Război total în PNL. Ludovic Orban, comparat cu PSD și Liviu Dragnea. Cine sunt “reformiștii” care vor să îl dea jos pe Orban

Secretarul general al PNL, Robert Sighiartău, a declarat, luni, la Digi24, că Ludovic Orban trebuie să-și dea demisia de la șefia partidului, pentru modul...